TRUMA PECI I BOJLERI
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Vebasto koji greje vodu idealan je za stare kampere čiji motori teško pale zimi.
Trebalo bi na cev koja vodi iz sistema za hlađenje motora prema grejaču u kabini povezati vebasto, tako da bi motor uvek bio vruć i sigurno palio na niskim temperaturama.
Uključenjem ventilatora za grejanje u kabini mogla bi i kabina i kućica da se dodatno zagreju.
Trebalo bi na cev koja vodi iz sistema za hlađenje motora prema grejaču u kabini povezati vebasto, tako da bi motor uvek bio vruć i sigurno palio na niskim temperaturama.
Uključenjem ventilatora za grejanje u kabini mogla bi i kabina i kućica da se dodatno zagreju.
Omnia mea mecum porto
Da ne bude zabune . Kada sam predlozio ugradnju dodatnog aluminijumskog radijatora, mislio sam na radijator koji lici na aluminijumski hladnjak, kakve inace kompanija ALDE ugradjuje u svoj sistem.http://www.alde.se/main/default.asp?cat ... d=9&menu=1. Sa par metara izolovanih cevi ili creva moze se doci do zgodnog mesta u kamperu i postaviti grejno telo koje se greje preko motora. Kod mene postoji takvo grejno telo "hladnjak" na podu u kabini vozaca prema stambenom delu, preko koga se dalje nastavlja kruzni tok od creva i radijatora sa pumpom i termostatom. Siste se greje i preko motora i preko peci na gas , po zelji. Mislim da je ovo najeftinije i najefikasnije grejanje stambenog prostora tokom zime. Zaboravio sam da napomenem da ispod vozackog sedista imam slavinu kojom ukljucujem ili iskljucujem dtotok tople vode u sistem.
http://www.alde.se/main/default.asp?cat ... d=9&menu=1
http://www.alde.se/main/default.asp?cat ... d=9&menu=1
Na www.camperlive.it u rubrici Uradi sam,opisan je nacin ugradnje jednog Vebasto uredaja.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
evo kako amerikanci vide resenje za rv i campere pa procenite sami
http://www.youtube.com/watch?v=nUC4gGCYsps
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=nGy-fofLk2A
http://www.youtube.com/watch?v=nUC4gGCYsps
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=nGy-fofLk2A
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Istrazivao sam na nasem trzistu uredjaj za grejanje vode (protocni boiler)
Ispravite me ako gresim ali primetio sam sledece :
koriste propan butan boce sa regulatorom koji je u kamperu inace i za druge potrosace .
Ima samozapaljenje baterijsko (nije mu potrebna struja 220v vec odgovarajuca baterija .
Potpuno je u stanju mirovanja (bez plamena ) sve dok ne potece voda preko njegovih cevi reaguje na pad pritiska u instalaciji(isto kao kod trume)
Potreban mu je odjak koji se moze u kamperu iskoristiti postojeci od peci (kao zajednicki ili od friza)
CENA KOD NAS 80E
SERVIS I GARANCIJA TAKODJE
Dodacu i izuzetno mali gabarit, protocnost od 9 do 14 lit u minuti sa 80c temperaturom vode .
Ispunjavaju sve sigurnosne norme po zdravlje i bezbednost!!!
Molim komentare ili iskustvo drugih na ovu temu ideju ?
koriscena teh dokumentacija : http://www.vaillant.rs/stepone2/data/do ... GX_ruk.pdf
Ispravite me ako gresim ali primetio sam sledece :
koriste propan butan boce sa regulatorom koji je u kamperu inace i za druge potrosace .
Ima samozapaljenje baterijsko (nije mu potrebna struja 220v vec odgovarajuca baterija .
Potpuno je u stanju mirovanja (bez plamena ) sve dok ne potece voda preko njegovih cevi reaguje na pad pritiska u instalaciji(isto kao kod trume)
Potreban mu je odjak koji se moze u kamperu iskoristiti postojeci od peci (kao zajednicki ili od friza)
CENA KOD NAS 80E
SERVIS I GARANCIJA TAKODJE
Dodacu i izuzetno mali gabarit, protocnost od 9 do 14 lit u minuti sa 80c temperaturom vode .
Ispunjavaju sve sigurnosne norme po zdravlje i bezbednost!!!
Molim komentare ili iskustvo drugih na ovu temu ideju ?
koriscena teh dokumentacija : http://www.vaillant.rs/stepone2/data/do ... GX_ruk.pdf
Ne znam šta znači: Potreban mu je odjak koji se moze u kamperu...
Zar truma bojler nije dovoljan za zagrevanje vode? Kod mene je dovoljno 5-7 minuta da voda postigne zadatu temperaturu od 50 stepeni.
Zar truma bojler nije dovoljan za zagrevanje vode? Kod mene je dovoljno 5-7 minuta da voda postigne zadatu temperaturu od 50 stepeni.
Poslednja izmena od mustang u 30 Nov 2011 18:54, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Evo ovako upravo sam se vratio sa kopaonika , imao sam ideju da od 22-26. 12. Provedem na ovoj planini. Ovog puta nisam stelovao vreme po suncanim danima vec kalendarski da se uklopim u novogodisnje praznike. . . Poenta je da sam imao prilike da proboravim na planini sa temperaturama -16 a dnevne-6. Iskljucivao sam truma pec 3000 a nakon skijaskog dana od 15,30 h palio pec i radila je do sutra do 9h. Na pomenutim vanskim temperaturama sam se smrzao Kao------- sva sreca bio sam sam pa nisam morao da brinem o saputnicima. OVO SE ODNOSI NA LJUDE KOJI BI NA OVAKAV PUT SA DECOM dakle OPREZ
Trazim drugo resenje ovo verujte neradi zimi.
Trazim drugo resenje ovo verujte neradi zimi.
Greška je isključivati peć. Kamper se vrlo brzo ohladi, i ne samo kamper, već sve unutra. Dobro je da nisi imao problema sa ostalim uređajima, plastičnim delovima, slavinama i sl. Na tim hladnoćama, sve zaškripi ukoliko nije bar malo zagrejano.
Ja sam bio i na nižim temperaturama i nisam imao problem sa grejanjem. Kada pre podne krenemo na skijanje, smanjim temperaturu na 14-15 stepeni. Čim dođem, povećam za nekoliko stepeni i za nekih 10min je sve ok. Jedini problem mi je pravio akumulator, odnosno struja, ali to sam rešavao pomoću agregata. Nadam se da ove godine agregat neću ni paliti jer sam ugradio solar i stavio nov Aku od 120 A.
Ja sam bio i na nižim temperaturama i nisam imao problem sa grejanjem. Kada pre podne krenemo na skijanje, smanjim temperaturu na 14-15 stepeni. Čim dođem, povećam za nekoliko stepeni i za nekih 10min je sve ok. Jedini problem mi je pravio akumulator, odnosno struja, ali to sam rešavao pomoću agregata. Nadam se da ove godine agregat neću ni paliti jer sam ugradio solar i stavio nov Aku od 120 A.
Temperatura od -16C je vrlo ozbiljna i ne smeš nikako da gasiš grejalicu jer će se sve ohladiti i zamrznuti.
Ja nisam spavao u kamperu na temperaturi ispod -10C i mislim da nema svrhe koristiti kamper na nižim temperaturama.
Ni skijanje nije prijatno na takvoj ekstremnoj temperaturi, to više nije zadovoljsto i uživanje nego preživljavanje.
Ja nisam spavao u kamperu na temperaturi ispod -10C i mislim da nema svrhe koristiti kamper na nižim temperaturama.
Ni skijanje nije prijatno na takvoj ekstremnoj temperaturi, to više nije zadovoljsto i uživanje nego preživljavanje.
Omnia mea mecum porto
Ovo neprijatno iskustvo Grosa trebalo bi da bude nauk za Nas ostale.
Obzirom da kreću niske temperature treba posebno obratiti pažnju na ulazak u ohlađen kamper. To se odnosi ne samo na one koji koriste kamper zimi, već i na sve ostale.
Ukoliko nema preke potrebe, ne treba ulaziti u kamper dok je napolju debeo minus. Plastični delovi unutar vozila su prilično krti, izgube elastičnost, tako da se često dešavaju manje havarije, naprsnuća, lomovi i slično ukoliko se nije posebno oprezan. Nekada ni sav oprez ne spašava. Posebno oprezan treba biti sa prozorima, oni najlakše krckaju na hladnoći.
Sve što pišem za kamper, odnosi se i na prikolicu.
Obzirom da kreću niske temperature treba posebno obratiti pažnju na ulazak u ohlađen kamper. To se odnosi ne samo na one koji koriste kamper zimi, već i na sve ostale.
Ukoliko nema preke potrebe, ne treba ulaziti u kamper dok je napolju debeo minus. Plastični delovi unutar vozila su prilično krti, izgube elastičnost, tako da se često dešavaju manje havarije, naprsnuća, lomovi i slično ukoliko se nije posebno oprezan. Nekada ni sav oprez ne spašava. Posebno oprezan treba biti sa prozorima, oni najlakše krckaju na hladnoći.
Sve što pišem za kamper, odnosi se i na prikolicu.
spavali smo jedan vikend na tari na -7 oC dok je preko dana bilo oko nule pa i nije bilo tako strasno, u kamperu je bilo preko 20 stepeni, ali nije bilo snega i debelog minusa, s obzirom da nema grejace u tankovima otpadne vode nismo koristili umivaonik i sudoperu t,j. odvod. koristili dmo samo wc solju jer je kibla u izolovanom delu kampera pa kao i voda u rezervoaru ne moze sa smrzne ako se greje unutra, a grejalici nismo gasili preko dana samo je smanjimo na 4 a nocu pojacamo na 8 po skali.
delim misljenje sa mustangom da ispod -10 oC prestaje uzitak i poconje mucenje, jer ipak kamperi starije generacije sa starijim modelom trume uspesno se nose sa mrazom do -10 ili -12 oC, dok noviji kamperi sa uzduvavanjem toplog vazduha i termometrom za regulaciju temp. u vozilu su mnogo bolje resenje za extremni minus, u poredjenju kao stari dizel motori na jakom mrazu kad treba ujutru da "sastave" ili noviji komon rejl dizelasi koji na -15 pale kao i na +5 oC bez muke i oblaka dima i cuvenog srektanja...
sve ima svoje i sve trazi svoje, a i noviji kamperi cinjenica imaju bilju izolaciju u panelima, veca gustina izolacionog materijala ista sam se letos uverio kad sam bio u grckoj na letovanju kad san ulazio u noviji HYMER kamper kolege iz bg, bez klime je stajao na suncu pored naseg na suncu ceo dan i mnogo prijatnije u njemu nego u nasem kad sam preneo svoj termometar iz kampera pokazao je 3 stepena manje, sto znaci da je i zimi sa istom kolicinom utrosene energije mnogo toplije
gledajuci slovence sa adrija kamperima kojih najvise ima na njihovim skijalistima velika vecina njih je proizvedena posle 2000 godine i imaju novije trume, spavaju i na nizim temperaturama bez problema samo su prikaceni na struju, je logicno je da je potrosnja strije zimi veca, a i kapacitet akumulatora 30%-40% manji
delim misljenje sa mustangom da ispod -10 oC prestaje uzitak i poconje mucenje, jer ipak kamperi starije generacije sa starijim modelom trume uspesno se nose sa mrazom do -10 ili -12 oC, dok noviji kamperi sa uzduvavanjem toplog vazduha i termometrom za regulaciju temp. u vozilu su mnogo bolje resenje za extremni minus, u poredjenju kao stari dizel motori na jakom mrazu kad treba ujutru da "sastave" ili noviji komon rejl dizelasi koji na -15 pale kao i na +5 oC bez muke i oblaka dima i cuvenog srektanja...
sve ima svoje i sve trazi svoje, a i noviji kamperi cinjenica imaju bilju izolaciju u panelima, veca gustina izolacionog materijala ista sam se letos uverio kad sam bio u grckoj na letovanju kad san ulazio u noviji HYMER kamper kolege iz bg, bez klime je stajao na suncu pored naseg na suncu ceo dan i mnogo prijatnije u njemu nego u nasem kad sam preneo svoj termometar iz kampera pokazao je 3 stepena manje, sto znaci da je i zimi sa istom kolicinom utrosene energije mnogo toplije
gledajuci slovence sa adrija kamperima kojih najvise ima na njihovim skijalistima velika vecina njih je proizvedena posle 2000 godine i imaju novije trume, spavaju i na nizim temperaturama bez problema samo su prikaceni na struju, je logicno je da je potrosnja strije zimi veca, a i kapacitet akumulatora 30%-40% manji