TRUMA PECI I BOJLERI
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Izvrsio sam merenja Juce sa termometrom i ovakve su vrednosti:
Spoljna temperatura -2 c (bez vetra)
unutrasnja temperatura na 0.7m visine 0.7C
Upalio truma pec sa poluispraznjenom bocom i stavio na opciju 10 maximum bez izduvavanja .
Nakon 2h temperatura na visini 0.7metara 11.3 c
kako nisam bio zadovoljan sa temperaturom upalim malu plinsku plotnu grejao sam vodu posto su mi cesme smrzle pa sam tako uvideo i ovo(prilikom paljenja plinskog sporeta primetio sam da gas koji se cuje da sisti na dizne jedva se zapalio uz dobro prislonjenu sibicu , pa cak i onda pola ploce gori a uz muku se popalise i ostale kruzne diznice na ploci)
ispada da se jedva upali sporet !! kakav je to plin ? zakljucite i sami.
nakon 3. sata 15c na 0.7metara visine
Nakon 4 sata 19.8 c na 0.7met od poda
na 1.5 metara od poda pa do plafona 26c
Kakva je muka za ljude koji u kamperu imaju krevet nad kabinom samo mogu da zamislim .
Gornji lezaj da prokuvas (sto je pozeljno recimo zimi ) a oni koji koriste recimo trpezarisku garnituru pretvorenu u lezaj umiru od zime jer se nalazi na 0.5 metra od poda ?
Realna sumnja postoji da smesa gasa ne daje pozeljnu energetsku vrednost prilikom sagorevanja...
Spoljna temperatura -2 c (bez vetra)
unutrasnja temperatura na 0.7m visine 0.7C
Upalio truma pec sa poluispraznjenom bocom i stavio na opciju 10 maximum bez izduvavanja .
Nakon 2h temperatura na visini 0.7metara 11.3 c
kako nisam bio zadovoljan sa temperaturom upalim malu plinsku plotnu grejao sam vodu posto su mi cesme smrzle pa sam tako uvideo i ovo(prilikom paljenja plinskog sporeta primetio sam da gas koji se cuje da sisti na dizne jedva se zapalio uz dobro prislonjenu sibicu , pa cak i onda pola ploce gori a uz muku se popalise i ostale kruzne diznice na ploci)
ispada da se jedva upali sporet !! kakav je to plin ? zakljucite i sami.
nakon 3. sata 15c na 0.7metara visine
Nakon 4 sata 19.8 c na 0.7met od poda
na 1.5 metara od poda pa do plafona 26c
Kakva je muka za ljude koji u kamperu imaju krevet nad kabinom samo mogu da zamislim .
Gornji lezaj da prokuvas (sto je pozeljno recimo zimi ) a oni koji koriste recimo trpezarisku garnituru pretvorenu u lezaj umiru od zime jer se nalazi na 0.5 metra od poda ?
Realna sumnja postoji da smesa gasa ne daje pozeljnu energetsku vrednost prilikom sagorevanja...
ima i do kvaliteta plina, treba probati i sa propan gasom, pa videti rezultate, kad smo uzeli kampera pec nije radila, pa sam je skinuo i rastavio u sastavne delove (nije nista komplikovano) posto verovatno dugo nije koriscena pojavila se prljavcrina i oksidacija na dizni i na usisnom dovodu vazduha (odozdo), gorionik je bio bas zapustten, sa celicnom cetkom, fonom smirglom, nitro razredjivacem to sve lepo ocistim , kontakte od varnice sredim, kompresorom produvam dovodne cevi za gas od ventila, vratim sve na svoje mesto, "potpalim" i odusevim se kako dobro radi, kao bubnjara.
kad je koristim bez ventilatora na max zraci toplotu 1m od nje, a sa ventilacijom moze se spustiti ruka na nju par sekundi i posle pece, ali sa ventilacijom mnogo brze zagreje, ali vise susi vazduh i podize mikroprasinu pa je koristim samo za brzo zagrevanje.
kad kamper zaladi onda se u pocetku zagrejavanja pojavljuju velike oscilacije u temp. izmedju poda i plafona, kao i u kuci kad zidovi zahlade pa dok se cela prostorija i sve stvari u njoj ne zagreju na temperaturu vazduha postoje hladnija u toplija mesta u kamperu. posle par sati (u mom slucaju je to voznja i grejanje od motora ) cela prostorija je na istoj temperaturi uz max razliku pod-plafon od 2*C.
spavanje zimi u alcoven krevetu (krevet nad kabinom) je prijatnije nego u trpezariji ili u zadnjem delu kampera iznad boxa za stvari jer ipak hladnoca dolazi odozdo a toplota ide gore, kad spavam nad kabinom koristim jedno cebe manje nego kad spavam u prizemlju. leti nema nikakve razlike.
imao sam priliku da budem u novom adrijinom kamperu od 7m duzine (adria 660 dp) ne vidi se a greje kao u sauni na 25*C nagura zacas, kao kalorifer na trozaznoj struji, odusevio sam se, ona greje principom guranja toplog vazduha kroz kanale koji su razvedeni po celom kamperu, cak greje i veliki box pozadi (garazu) tako da svuda istu tempraturu ostvaruje preko termostara sa bazdarenom temp. nisam pitao za potrosnju gasa i struje t.j. akumulatora, mislim da je slicna kao i ova sto je kod mene jer isto ima 2 boce i akumulator od 100ah
kad je koristim bez ventilatora na max zraci toplotu 1m od nje, a sa ventilacijom moze se spustiti ruka na nju par sekundi i posle pece, ali sa ventilacijom mnogo brze zagreje, ali vise susi vazduh i podize mikroprasinu pa je koristim samo za brzo zagrevanje.
kad kamper zaladi onda se u pocetku zagrejavanja pojavljuju velike oscilacije u temp. izmedju poda i plafona, kao i u kuci kad zidovi zahlade pa dok se cela prostorija i sve stvari u njoj ne zagreju na temperaturu vazduha postoje hladnija u toplija mesta u kamperu. posle par sati (u mom slucaju je to voznja i grejanje od motora ) cela prostorija je na istoj temperaturi uz max razliku pod-plafon od 2*C.
spavanje zimi u alcoven krevetu (krevet nad kabinom) je prijatnije nego u trpezariji ili u zadnjem delu kampera iznad boxa za stvari jer ipak hladnoca dolazi odozdo a toplota ide gore, kad spavam nad kabinom koristim jedno cebe manje nego kad spavam u prizemlju. leti nema nikakve razlike.
imao sam priliku da budem u novom adrijinom kamperu od 7m duzine (adria 660 dp) ne vidi se a greje kao u sauni na 25*C nagura zacas, kao kalorifer na trozaznoj struji, odusevio sam se, ona greje principom guranja toplog vazduha kroz kanale koji su razvedeni po celom kamperu, cak greje i veliki box pozadi (garazu) tako da svuda istu tempraturu ostvaruje preko termostara sa bazdarenom temp. nisam pitao za potrosnju gasa i struje t.j. akumulatora, mislim da je slicna kao i ova sto je kod mene jer isto ima 2 boce i akumulator od 100ah
To je sistem koji je ugrađen kod mene, mislim da je oznaka TRUMA C 6002. Na sebi ima i bojler. Ima odvojen termostat u sobi kojim regulišeš nutrašnju temperaturu. Nema mogućnosti tipa hoćeš ventilator ili ne, sistem je samo guranje toplog vazduha, i što kaže Driver, veoma brzo se zagreje. Čuo sam da su na pojedinim modelima Adrijinih kampera, ali onih koji su išli na tržište skandinavskih zemalja, da su im ugrađivali podno grejanje. Jedan takav postoji u Pančevu, model je Adria Stargo 665 SP, bilo bi dobro da se javi ponosni vlasnik i prenese Nam svoja iskustva.
Što se tiče grejanja boksa, sjajna je stvar. Dvostruka korist, greje krevet iznad sebe, a sva zimska oprema, pancerice, skije i sl. osuše se u toku noći i nemaš nikakvih roblema idućeg jutra na skijanju, obuvaš toplu obuću.
Što se tiče grejanja boksa, sjajna je stvar. Dvostruka korist, greje krevet iznad sebe, a sva zimska oprema, pancerice, skije i sl. osuše se u toku noći i nemaš nikakvih roblema idućeg jutra na skijanju, obuvaš toplu obuću.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Groš, pre nego što bilo šta rasturiš proveri šta imaš u boci.
Ako si plin kupio po principu zamene boce, to je kućna mešavina propana i butana koja ima sastav otprilike u odnosu 30% -70%.
To znači da je moguće da si potrošio skoro sav propan iz boce ako si koristio kamper na temperaturi ispod nule jer butan nije mogao da isparava.
U boci imaš još butana ali je on beskoristan ako je temperatura ispod nule. Zato je moguće da ti i rešo ne radi dobro jer više nema pritiska tj. gasne faze propana.
Pokušaj da napuniš drugu bocu auto-gasom jer ona ima drugačiji odnos gasova tj. ima 60-70% propana.
Truma grejalice troše manje gasa od rešoa pa se dešava da ona radi a rešo vrlo slabo ili u opšte ne radi.
Još nešto, propan ima energetsku ili kaloričnu vrednost 29% manju od butana a prosečna energetska vrednost boce od 10kg standardne mešavine gasova na sobnoj temperaturi je 128kW!
To je otprilike isto kao da kamper greješ el. grejalicom od 1000W pet dana. Pošto se iz smeše koristi samo propan to je oko 30% manje.
Ubedljivo najbolje rešenje je ne koristiti čist propan nego držati obične boce na sobnoj temperaturi.
Ako si plin kupio po principu zamene boce, to je kućna mešavina propana i butana koja ima sastav otprilike u odnosu 30% -70%.
To znači da je moguće da si potrošio skoro sav propan iz boce ako si koristio kamper na temperaturi ispod nule jer butan nije mogao da isparava.
U boci imaš još butana ali je on beskoristan ako je temperatura ispod nule. Zato je moguće da ti i rešo ne radi dobro jer više nema pritiska tj. gasne faze propana.
Pokušaj da napuniš drugu bocu auto-gasom jer ona ima drugačiji odnos gasova tj. ima 60-70% propana.
Truma grejalice troše manje gasa od rešoa pa se dešava da ona radi a rešo vrlo slabo ili u opšte ne radi.
Još nešto, propan ima energetsku ili kaloričnu vrednost 29% manju od butana a prosečna energetska vrednost boce od 10kg standardne mešavine gasova na sobnoj temperaturi je 128kW!
To je otprilike isto kao da kamper greješ el. grejalicom od 1000W pet dana. Pošto se iz smeše koristi samo propan to je oko 30% manje.
Ubedljivo najbolje rešenje je ne koristiti čist propan nego držati obične boce na sobnoj temperaturi.
Omnia mea mecum porto
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Da bi izbegao dilemu dal radi il ne radi resio sam da skinem pec i odnesem u servis . Kod mene se mora predhodno pomeriti elektronika sa dna garderobnog ormana potom polako srafovi oko peci ,maska peci potom ventilator , auspuh , naravno cev dotoka plina ...
U svakom slucaju vro pazljivo jer su delovi koje bi eventualno polomili daleko u Nemackoj ,Madjarskoj ili Sloveniji , dakle oprez ..
Demontiranu pec sam tako odneo kod majstora u Zemun i zamolio ga da pored njega pratim sta se desava i pored svega licno uverim dal je nasao kvar i potvrdio moje sumnje u ispravnost peci.
Vrlo jednostavno je covek rasklopio ono sto sam doneo (telo peci) i prikljucivsi na svoju plinsku instalaciju upalio svojim upaljacem gorionik trume 3000
Ispostavilo se da je jedna od dve dizne imala u sebi prljavtine tek da radi sa 10% , valjda zato nisam ni mogao cuti momenat kad termostatom zelim pojacati grejanje( onaj tihi bum ) kad se aktivira plamen na toj velikoj dizni.
Napomenucu da ona mala vatra koju mi vidimo kroz kontrolno prozorce peci ne sluzi za grejanje tela peci, vec je ustvari ziva iskra koja je tu kad termostat i zeljena temperatura sa brojcanika jave za ponovno dogrevanje sto naravno cini automatski E ta vatrica tada pali nov dotok plina bez nikakve licne asistencije (automatski) .
Nisam slikao proces rada jer majstor nije bas rad da publikuje servisni proces , pa cu pokusati da prepricam .
Popraavka se sastojala u skidanju te dve dizne , mehanicki ciscenje i ponovno kalibrisanje (primitivno al efikasno) naravno ponovno montiranje provera dihtovanja (da ne curi nekontrolisano plin- gas) pre nego sto smo ponovo upalili gorionik bez ovog alu rebrastog kucista.
Tad sam imao prilike da vidim kolika je to vatra i mogu reci da je vrlo ozbiljna otprilike snage kao velikih 4-5 na maksimum pokrenutih sporet " plinskih plotni " istovremeno. Tada mi je predlozio da ukoliko zelim mogu promeniti i plinski regulator na boci i tom prilikom dok je goreo gorionik trume na maksimumu sa regulatorom koji mi je nudio pojacao pritisak iz boce okretanjem jednog tockica koji je virio sa samog regulatora .
Skoro za duplo se povecao inace veliki plamen iz gorionika . Na pitanje koliko je to bezbedno pokazao mi je sigurnosne sisteme koji su ugradjeni u peci , tako da je zakljucak "JEDINA OPASNOST JE UKOLIKO DODJE DO CURENJA PLINA " svaka druga mogucnost ima svoje sigurnosne ventile i sprecava eventualne nezgode .
Spakovali smo preostali deo peci sa gorionikom i bez njegovog regulatora se vratio kuci na montazu.
Usput sam zamenio bocu sa punom i cekao rezultate .
pred kraj dana sam zavrsio vanjske radove , povezao dotok plina proverio eventualna curenjai sa prvim mrakom poceo da sklapam i unutrasnju oplatu .
Dakle sa spoljnom temperaturom od 3c* za sat vremena sam uspeo da doguram do 15c* (na metar od poda )onda sam izgubio strpljenje i ukljucio vecu plinsku plotnu i narednih pola sata uz moju trumu u rezimu izduvavanja ventilatorom na maksimumu dogurao do 19c* na metar visine od poda, tako da mi se oslikana lepotica u kamperu vise ne trese od zime . .
Dodatnim merenjem plafonska temperatura je 24-25c* i tu uvidjam koliki veliki ostavljeni otvori prema "Hladnoj" kabini odvlace toliko potrebnu temperaturu . te dodatne radove ostavljam za sledecu nedelju i onda nova merenja i nada da ce rezultati biti i bolji.
U svakom slucaju vro pazljivo jer su delovi koje bi eventualno polomili daleko u Nemackoj ,Madjarskoj ili Sloveniji , dakle oprez ..
Demontiranu pec sam tako odneo kod majstora u Zemun i zamolio ga da pored njega pratim sta se desava i pored svega licno uverim dal je nasao kvar i potvrdio moje sumnje u ispravnost peci.
Vrlo jednostavno je covek rasklopio ono sto sam doneo (telo peci) i prikljucivsi na svoju plinsku instalaciju upalio svojim upaljacem gorionik trume 3000
Ispostavilo se da je jedna od dve dizne imala u sebi prljavtine tek da radi sa 10% , valjda zato nisam ni mogao cuti momenat kad termostatom zelim pojacati grejanje( onaj tihi bum ) kad se aktivira plamen na toj velikoj dizni.
Napomenucu da ona mala vatra koju mi vidimo kroz kontrolno prozorce peci ne sluzi za grejanje tela peci, vec je ustvari ziva iskra koja je tu kad termostat i zeljena temperatura sa brojcanika jave za ponovno dogrevanje sto naravno cini automatski E ta vatrica tada pali nov dotok plina bez nikakve licne asistencije (automatski) .
Nisam slikao proces rada jer majstor nije bas rad da publikuje servisni proces , pa cu pokusati da prepricam .
Popraavka se sastojala u skidanju te dve dizne , mehanicki ciscenje i ponovno kalibrisanje (primitivno al efikasno) naravno ponovno montiranje provera dihtovanja (da ne curi nekontrolisano plin- gas) pre nego sto smo ponovo upalili gorionik bez ovog alu rebrastog kucista.
Tad sam imao prilike da vidim kolika je to vatra i mogu reci da je vrlo ozbiljna otprilike snage kao velikih 4-5 na maksimum pokrenutih sporet " plinskih plotni " istovremeno. Tada mi je predlozio da ukoliko zelim mogu promeniti i plinski regulator na boci i tom prilikom dok je goreo gorionik trume na maksimumu sa regulatorom koji mi je nudio pojacao pritisak iz boce okretanjem jednog tockica koji je virio sa samog regulatora .
Skoro za duplo se povecao inace veliki plamen iz gorionika . Na pitanje koliko je to bezbedno pokazao mi je sigurnosne sisteme koji su ugradjeni u peci , tako da je zakljucak "JEDINA OPASNOST JE UKOLIKO DODJE DO CURENJA PLINA " svaka druga mogucnost ima svoje sigurnosne ventile i sprecava eventualne nezgode .
Spakovali smo preostali deo peci sa gorionikom i bez njegovog regulatora se vratio kuci na montazu.
Usput sam zamenio bocu sa punom i cekao rezultate .
pred kraj dana sam zavrsio vanjske radove , povezao dotok plina proverio eventualna curenjai sa prvim mrakom poceo da sklapam i unutrasnju oplatu .
Dakle sa spoljnom temperaturom od 3c* za sat vremena sam uspeo da doguram do 15c* (na metar od poda )onda sam izgubio strpljenje i ukljucio vecu plinsku plotnu i narednih pola sata uz moju trumu u rezimu izduvavanja ventilatorom na maksimumu dogurao do 19c* na metar visine od poda, tako da mi se oslikana lepotica u kamperu vise ne trese od zime . .
Dodatnim merenjem plafonska temperatura je 24-25c* i tu uvidjam koliki veliki ostavljeni otvori prema "Hladnoj" kabini odvlace toliko potrebnu temperaturu . te dodatne radove ostavljam za sledecu nedelju i onda nova merenja i nada da ce rezultati biti i bolji.
Groš, tebi se tvoja oslikana lepotica smrzla na Kopaoniku iz više razloga.
Prvo dizna, onda niska temperatura od -16C, neizolovana kabina, bio si sam u kamperu...
Dobra ti je ova foto reportaža, korisna.
Da li se tebi gasi truma u toku vožnje ili na jakom vetru?
Vidim da kod tvoje postoji plastični usisnik za vazduh koga ja nemam.
Prvo dizna, onda niska temperatura od -16C, neizolovana kabina, bio si sam u kamperu...
Dobra ti je ova foto reportaža, korisna.
Da li se tebi gasi truma u toku vožnje ili na jakom vetru?
Vidim da kod tvoje postoji plastični usisnik za vazduh koga ja nemam.
Omnia mea mecum porto
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Bilo je predhodnim prepiskama reci o stitniku ispod kampera specijalno za truma pec.
Tim savetima sam se posluzio jos pre godinu dana i napravio poprilicno efikasan stitnik od plastike i tako zagradio od vetra sa tri strane.
Pokazalo se da je sve zezalo sem toga , dakle oko usisnika za pec sto bolje zastitite to manje brige . Dodacu da nebude zabune pec iskljucujem u toku voznje , malo i predostroznosti a malo iz prakticnih razloga jer je grejanje iz motora sasvim dovoljno dobro .
Mnogo veca korist od stitnika je kad se dese jaki vetrovi pa se pec gasi . Do sad sa stitnikom se nije ugasila pec ni jednom , a iskreno nisu bas bile jake oluje, onda samo lopata spasava zatrpavanjem snegom sto sam video oko tvog kampera na slikama sa Kopa
Tim savetima sam se posluzio jos pre godinu dana i napravio poprilicno efikasan stitnik od plastike i tako zagradio od vetra sa tri strane.
Pokazalo se da je sve zezalo sem toga , dakle oko usisnika za pec sto bolje zastitite to manje brige . Dodacu da nebude zabune pec iskljucujem u toku voznje , malo i predostroznosti a malo iz prakticnih razloga jer je grejanje iz motora sasvim dovoljno dobro .
Mnogo veca korist od stitnika je kad se dese jaki vetrovi pa se pec gasi . Do sad sa stitnikom se nije ugasila pec ni jednom , a iskreno nisu bas bile jake oluje, onda samo lopata spasava zatrpavanjem snegom sto sam video oko tvog kampera na slikama sa Kopa
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Groš, podstaknut servisom tvoje trume danas sam proverio model moje i prijatno se iznenadio da je kod mene samo prednja maska od modela S 2002 koja ima 1850W snage a inače je unutra snažnija varijanta od 3400W, model S 3002.
Zato je kod mene grejanje dobro, mali kamper a jaka truma.
Zato je kod mene grejanje dobro, mali kamper a jaka truma.
Omnia mea mecum porto
Pronašao sam fabrički podatak da trume S 3002 i S 5002 mogu raditi i u toku vožnje i na jakom vetru ali uz obavezno korišenje specijalnog poklopca dimnjaka "Truma-Kaminaufsatz T3 " NEU ".
i uz obavezno produženje usisnika sa donje starne kampera i to tako da bude niži za minimalno 10 cm od najniže tačke šasije.
i uz obavezno produženje usisnika sa donje starne kampera i to tako da bude niži za minimalno 10 cm od najniže tačke šasije.
Poslednja izmena od mustang u 22 Jan 2012 21:41, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Meni je samo bio problem jak vetar koji je stalno gasio grejalicu pa sam cele noći dežurao pored nje.
Inače moja truma je imala piezo upaljač koji se pokvario pre par godina. Umesto njega stavio sam elektronski prepravljen od kineskog baterijskog upaljača od 100 din koji radi savršeno.
Produžio sam kabl tastera na dužinu od 1,5m i sa takvim "daljinskim" bez ustajanja iz kreveta palio trumu!
Inače moja truma je imala piezo upaljač koji se pokvario pre par godina. Umesto njega stavio sam elektronski prepravljen od kineskog baterijskog upaljača od 100 din koji radi savršeno.
Produžio sam kabl tastera na dužinu od 1,5m i sa takvim "daljinskim" bez ustajanja iz kreveta palio trumu!
Omnia mea mecum porto
Pogledaj šta se dešava kad truma radi sa većim pritiskom od propisanog, probao ja to odavno kod starog kampera.
Radi dok je gorionik otvoren, čim sklopiš sve radi ovako:
http://www.youtube.com/watch?v=7tvXAuajCnY
Radi dok je gorionik otvoren, čim sklopiš sve radi ovako:
http://www.youtube.com/watch?v=7tvXAuajCnY
Omnia mea mecum porto