Koliko para toliko muzike - Samogradnja iz Zemuna
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Sve je počelo pre otprilike 2 godine kada sam se prvi put sreo sa ovim forumom i odmah mi je za oko zapala tema oko samogradnje Grosovog kampera.
Trebalo je malo vremena da sve to kako se kaže sazri, da se poklope neke kockice u glavi (i novčaniku).
Napokon sam se upoznao (ponovo) sa Zoranom Grosom i tu više nije bilo povratka.
Počelo se tako što se dalo u potagu za kombijem
Trebalo je malo više vremena da nađem ono šta sam tražio, a to je bilo da bude što mlađi i što jeftiniji i da po mogućstvu ima klimu, a da pritom bude benzinac.
Nakon 5 meseci sam iz Graca uvezao putnički Fiat Ducato 2.0 Bipower (metan) 2005 god. Pošto se radi o putničkom kombiju što se klime tiče prošao sam super jer sa dobio tzv. dvozonsku klimu (posebni isparivači za napred i nazad).
Kombi je nabavljen relativno povoljno jer je imao problem sa motorom.
Prvi zadatak je bio da se kombi dovede u besprekorno stanje dok se ne iseče. Taj zahvat je trajao dobrih 3-4 meseca ali sam pritom na kombiju koje je prešao nekih 120.000 km uradio komplet motor, revizju menjača,detaljan pregled i zamenu svega što nije valjalo na vešanju, kočnicama, servis alternatora, anlasera, kompresora klime.... Ama baš sve!
U međuvremenu nisam gubio vreme i na drugoj strani sam tražio rešenje (što povoljnije) za nabavku prikolice.
I tu sam imao težak zadatak da se prvenstveno uklopim u dimnezije i potrebe (4-oro člana porodica).
Posle dobih 8 meseci intezivnog traženja došlo se do rešenja kojim u početku nisam baš bio zadovoljan ali na kraju je ipak sve ispalo kako treba.
Pošto je sve bilo na svom mestu, krenuli smo sa poslom 08.03. (simbličan datum sasvim slučajno)
Glavni i odgovorni za ceo proces je majstor Mikica koga mogu da preporučim u svakom pogledu.
E sad idu slike a ja ću da prestanem da pišem.
Mikica u akciji
Boce za metan su morale napolje ,a na njihovo mesto će boći boce za TNG.
Kombi isečen i šasija spremna za preradu
Izrada šasije
Još malo pa je šasija gotova
Boce za TNG na svom mestu, 2 boce za pogon 1 boca za potrošače u kamperu
Šasija gotova, zaštićena, crni tank namontiran, boce povezane
Prikolica se sprema za nabacivanje na šasiju
Još malo u rikverc!
Toliko za sada nastavk sledi ...
Trebalo je malo vremena da sve to kako se kaže sazri, da se poklope neke kockice u glavi (i novčaniku).
Napokon sam se upoznao (ponovo) sa Zoranom Grosom i tu više nije bilo povratka.
Počelo se tako što se dalo u potagu za kombijem
Trebalo je malo više vremena da nađem ono šta sam tražio, a to je bilo da bude što mlađi i što jeftiniji i da po mogućstvu ima klimu, a da pritom bude benzinac.
Nakon 5 meseci sam iz Graca uvezao putnički Fiat Ducato 2.0 Bipower (metan) 2005 god. Pošto se radi o putničkom kombiju što se klime tiče prošao sam super jer sa dobio tzv. dvozonsku klimu (posebni isparivači za napred i nazad).
Kombi je nabavljen relativno povoljno jer je imao problem sa motorom.
Prvi zadatak je bio da se kombi dovede u besprekorno stanje dok se ne iseče. Taj zahvat je trajao dobrih 3-4 meseca ali sam pritom na kombiju koje je prešao nekih 120.000 km uradio komplet motor, revizju menjača,detaljan pregled i zamenu svega što nije valjalo na vešanju, kočnicama, servis alternatora, anlasera, kompresora klime.... Ama baš sve!
U međuvremenu nisam gubio vreme i na drugoj strani sam tražio rešenje (što povoljnije) za nabavku prikolice.
I tu sam imao težak zadatak da se prvenstveno uklopim u dimnezije i potrebe (4-oro člana porodica).
Posle dobih 8 meseci intezivnog traženja došlo se do rešenja kojim u početku nisam baš bio zadovoljan ali na kraju je ipak sve ispalo kako treba.
Pošto je sve bilo na svom mestu, krenuli smo sa poslom 08.03. (simbličan datum sasvim slučajno)
Glavni i odgovorni za ceo proces je majstor Mikica koga mogu da preporučim u svakom pogledu.
E sad idu slike a ja ću da prestanem da pišem.
Mikica u akciji
Boce za metan su morale napolje ,a na njihovo mesto će boći boce za TNG.
Kombi isečen i šasija spremna za preradu
Izrada šasije
Još malo pa je šasija gotova
Boce za TNG na svom mestu, 2 boce za pogon 1 boca za potrošače u kamperu
Šasija gotova, zaštićena, crni tank namontiran, boce povezane
Prikolica se sprema za nabacivanje na šasiju
Još malo u rikverc!
Toliko za sada nastavk sledi ...
Poslednjih dana vremenski uslovi su nas poslužili tako da se privode kraju limarski radovi.
Do kraja nedelje trebalo bi da se počne sa pripremom za farbanje.
Pri kraju su i radovi na svim neophodnim prepravkama u enterijeru.
Kako se posao privodi kraju sve je više sitnica za koje treba daleko više vremena i strpljenja.
Malo slika enterijera (ili bar onoga što je ostalo od njega)
Peć je morala malo da se pomeri unapred jer nam se našla tačno preko šasije
Menjao se i položaj točkova (u odnosu na položaj na prikolici ).
Ta promena je značila da će pod u kupatilu morati da se podigne za par centimetara.
Nastavljamo dalje ,a biće i slika.
Do kraja nedelje trebalo bi da se počne sa pripremom za farbanje.
Pri kraju su i radovi na svim neophodnim prepravkama u enterijeru.
Kako se posao privodi kraju sve je više sitnica za koje treba daleko više vremena i strpljenja.
Malo slika enterijera (ili bar onoga što je ostalo od njega)
Peć je morala malo da se pomeri unapred jer nam se našla tačno preko šasije
Menjao se i položaj točkova (u odnosu na položaj na prikolici ).
Ta promena je značila da će pod u kupatilu morati da se podigne za par centimetara.
Nastavljamo dalje ,a biće i slika.
Svaka čast na na trudu i entuzijazmu, u ovo može da se upusti samo pravi zaljubljenik u kampere.
Želim ti puno kilometara i lepo provedenih dana u njemu. Možda bude završen i za Grzu, a?
Izgleda da je Zoran Groš probio led i povukao nogu.
Želim ti puno kilometara i lepo provedenih dana u njemu. Možda bude završen i za Grzu, a?
Izgleda da je Zoran Groš probio led i povukao nogu.
Poslednja izmena od mustang u 30 Apr 2012 11:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
Ja se svojski trudim da ga završim za taj 18.05. ali izgleda da ću omašiti termin za par dana.
Problem je što se farba u tri boje (crvena kabina, sivi branici i bočne lajsne, bela kupola) pa je veliki problem odvojiti vozilo za farbanje čak 3 puta.
Bilo kako bilo dolazim u Grzu makar i kolima da se vidimo.
A što se Grosa tiče, njemu mogu samo da se zahvalim na ideji i pomoći oko realizacije.
Problem je što se farba u tri boje (crvena kabina, sivi branici i bočne lajsne, bela kupola) pa je veliki problem odvojiti vozilo za farbanje čak 3 puta.
Bilo kako bilo dolazim u Grzu makar i kolima da se vidimo.
A što se Grosa tiče, njemu mogu samo da se zahvalim na ideji i pomoći oko realizacije.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Vise nego ocigledno da moj i Duletov kamper lice , pa i nije neka mudrost da poticu iz iste radionice .
Pisem u ime majstora koji se moze reci vrlo ovladao ovim poslovima , i narocito bi napomenuo da vecina Vasih zelja vezano za enterier u vozilu se na ovaj nacin moze ipostovati kao zelja.
Racune i matematiku necu pominjati jer sve kosta , pa ipak mislim da je cena i vise nego konkurentna u odnosu na ponudu iz Srbije pa i Evrope.
Pisem u ime majstora koji se moze reci vrlo ovladao ovim poslovima , i narocito bi napomenuo da vecina Vasih zelja vezano za enterier u vozilu se na ovaj nacin moze ipostovati kao zelja.
Racune i matematiku necu pominjati jer sve kosta , pa ipak mislim da je cena i vise nego konkurentna u odnosu na ponudu iz Srbije pa i Evrope.
Pozdrav i srecan rad ,zanima me sta ste uradili sa CNG (metanskim) bocama kolike su im zapremine ,tezine ,atesti (godina) ,stanje i dal bih mogao da kupim jednu za kola.
Takodje ako ima neko zainteresovan dvoumim se da prodam moju ^krmacicu^ forda tranzita(nije kamper al sam isao na more sa njim par puta.)
http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=107727
Takodje ako ima neko zainteresovan dvoumim se da prodam moju ^krmacicu^ forda tranzita(nije kamper al sam isao na more sa njim par puta.)
http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=107727
Rogi metanske boce odnosno ceo uređaj sam prodao jednom prijatelju koji će to ugraditi u neki, mislim čak i da je u pitanju fordov kombi. Zapremine boce je oko 20 kg, a težina prazne boce je 52kg.
Ja sam CNG isključio kao pogonsko gorivo samo zbog male kilometraže koja se prelazi sa punim bocama. Po fabričkim podacima ona iznosi nešto preko 180 km. Malo je pumpi u Srbiji i okruženju, a i boce predstavljaju dodatni teret.
CNG uređaje (kompletne, skinute sa vozila) imaš u oglasima i kreću se od 350-400 eura.
Ja sam CNG isključio kao pogonsko gorivo samo zbog male kilometraže koja se prelazi sa punim bocama. Po fabričkim podacima ona iznosi nešto preko 180 km. Malo je pumpi u Srbiji i okruženju, a i boce predstavljaju dodatni teret.
CNG uređaje (kompletne, skinute sa vozila) imaš u oglasima i kreću se od 350-400 eura.
Steta , izgleda opet sam po ko zna koji put -zakasnio. Cesto pratim i googlam al nemam srece prema svemu sudeci.
Ja zivim blizu Cacka tako da mi nije problem i bas mi je trebalo 2 boce za kombi i jedna za punta klasika ( i samo boce.)
Metan je prisutan u Italiji decenijama ,sajt se redovno azurira zumiraj mapu i videces sve pumpe u regionu (Bugarska ima mali milion).
http://www.metanoauto.com/modules.php?n ... i&op=Mappa
ima i forum gde su svi transporti zastupljeni al treba znati jezik. Tako, ajd zdravo.
Ja zivim blizu Cacka tako da mi nije problem i bas mi je trebalo 2 boce za kombi i jedna za punta klasika ( i samo boce.)
Metan je prisutan u Italiji decenijama ,sajt se redovno azurira zumiraj mapu i videces sve pumpe u regionu (Bugarska ima mali milion).
http://www.metanoauto.com/modules.php?n ... i&op=Mappa
ima i forum gde su svi transporti zastupljeni al treba znati jezik. Tako, ajd zdravo.
1. Maj Praznik rada smo proslavili upravo tako - RADNO.
Pošto gledam da što manje smetam Mikici koji završava limarske radove, bacio sam se na sklapanje kupatila.
Naime kako sam več napomenuo, zbog pomeranja položaja točkova, morali smo da podignemo nivo poda kupatila za nekih 10-ak cm. Tačnije WC šolja se našla tamo gde nam je najmanje odgovaralo. To je prouzrokovalo i pomeranja vrata za kasetu WC šolje i još ...
Plašio sam se pre demontaže jer nisam znao u šta se upuštam, ali ispalo je prilično lako obzirom da je celo kupatilo napravljeno iz 5 elemenata.
Ako se iko bude upuštao u sličnu avanturu neka samo obrati pažnju na el. instalaciju WC šolje (na prilično ne pristupačnom mestu je, pa treba malo gimnastike).
Točak na novom mestu, sad se otprilike vidi koliko treba podići pod.
Vrata pomerena i zadihtovana.
Pod i ram za isti sam pravio od OSB ploča 18mm i prilično sam zadovoljan ispalo je prilično lako i povoljno. Ostalo je da se stavi još par lajsni i gotovo.
Na redu je montaža cevi i creva za odvod do crnog tanka i plinska instalacija.
Pošto gledam da što manje smetam Mikici koji završava limarske radove, bacio sam se na sklapanje kupatila.
Naime kako sam več napomenuo, zbog pomeranja položaja točkova, morali smo da podignemo nivo poda kupatila za nekih 10-ak cm. Tačnije WC šolja se našla tamo gde nam je najmanje odgovaralo. To je prouzrokovalo i pomeranja vrata za kasetu WC šolje i još ...
Plašio sam se pre demontaže jer nisam znao u šta se upuštam, ali ispalo je prilično lako obzirom da je celo kupatilo napravljeno iz 5 elemenata.
Ako se iko bude upuštao u sličnu avanturu neka samo obrati pažnju na el. instalaciju WC šolje (na prilično ne pristupačnom mestu je, pa treba malo gimnastike).
Točak na novom mestu, sad se otprilike vidi koliko treba podići pod.
Vrata pomerena i zadihtovana.
Pod i ram za isti sam pravio od OSB ploča 18mm i prilično sam zadovoljan ispalo je prilično lako i povoljno. Ostalo je da se stavi još par lajsni i gotovo.
Na redu je montaža cevi i creva za odvod do crnog tanka i plinska instalacija.
Poslednja izmena od DusanHY u 01 Maj 2012 22:54, izmenjeno 1 put ukupno.
Prethodnih par lepih dana smo iskoristili i završili kompletne limarske radove (tako da je majstor Mikica mogao da pobegne na pecanje) i počeli smo sa pripremom za farbanje. Ako nas vreme posluži (mada nešto ne verujem) za 2-3 dana bi trebalo da uđemu u komoru, što znači da bi kompletno farbanje trebalo da bude gotovo u narednih 7 dana.Dok majstor gituje i šmirgla , ja sam se bacio na kompletaciju enterijera koji je sada izmontiran nekih 80%(čekamo delove nameštaje koji se prave - dečiji kreveti na sprat i sedeća garnitura sa pojasevima).
El. instalacija prikolice i kombija povezana.
Ostalo je da mi stignu tankovi za vodu i još neke sitnice vezane za elektriku i spremni smo za atest.
U Grzu stižemo u subotu kolima na jednodnevni izlet.
El. instalacija prikolice i kombija povezana.
Ostalo je da mi stignu tankovi za vodu i još neke sitnice vezane za elektriku i spremni smo za atest.
U Grzu stižemo u subotu kolima na jednodnevni izlet.
Poslednja izmena od DusanHY u 12 Maj 2012 22:14, izmenjeno 1 put ukupno.
Hallo DusanHY !!!
Neka je ti sa srecom! Vidi se da tu imas jos posla ali kad se radi i bice nesto. Nadam se da me slike varaju, ali ja po njima imam utisak da je deo iza zadnje osovine malo predugacak i mozda ce u praksi iz dva razloga da ti pravi probleme. Nadajmo se da nece biti tako. Bas me zanima kako ce ti se u praksi pokazati.
Pozz.....................
Neka je ti sa srecom! Vidi se da tu imas jos posla ali kad se radi i bice nesto. Nadam se da me slike varaju, ali ja po njima imam utisak da je deo iza zadnje osovine malo predugacak i mozda ce u praksi iz dva razloga da ti pravi probleme. Nadajmo se da nece biti tako. Bas me zanima kako ce ti se u praksi pokazati.
Pozz.....................
Hallo Boss !!!
Jeste malo duže nego što je prvobitno bilo zamišljeno (zasmetala su vrata) ali je i dalje sve u zakonski predviđenim okvirima .Odnosno po instrukcijama koje sam dobio sa Mašinskog fakulteta, to rastojanje ne sme da iznosi više od 63% ukupnog međuosovinskog rastojanja.
Kod mog kampera taj procneat je nešto ispod 60%. Što se prakse tiče videćemo možda i bude smetalo, ali sam po putevima viđao kampere koji imaju taj zadnji ispust i preko 2,5m kod mene je to rastojanje nešto manje od 2,3m (mereno od centra ose zadnjeg točka). Opet kažem idealno bi bilo da je u rasponu od 1,8m do 2m ali šta je tu je.
Jeste malo duže nego što je prvobitno bilo zamišljeno (zasmetala su vrata) ali je i dalje sve u zakonski predviđenim okvirima .Odnosno po instrukcijama koje sam dobio sa Mašinskog fakulteta, to rastojanje ne sme da iznosi više od 63% ukupnog međuosovinskog rastojanja.
Kod mog kampera taj procneat je nešto ispod 60%. Što se prakse tiče videćemo možda i bude smetalo, ali sam po putevima viđao kampere koji imaju taj zadnji ispust i preko 2,5m kod mene je to rastojanje nešto manje od 2,3m (mereno od centra ose zadnjeg točka). Opet kažem idealno bi bilo da je u rasponu od 1,8m do 2m ali šta je tu je.
Zdravo Dule evo da te pozdravim i da ti cestitam na uspesno zavrsenom poslu. A sto se tice prepusta zadnjeg kraja koliko vidim zadnja osovina je otisla unazad naj manje pola metra u odnosu na osovinu prikolice pa situacija mora da je sada povoljnija nego sto je bila kod prikolice. Ako taj veci prepust nije smetao prikolici jos manje ce smetati kamp vozilu. Meni pada u oci polozaj crnog tanka koji je iza zadnje osovine pa bi ti preporucio da kad ides brdskim putevima tank bude ako ne prazan onda sto prazniji. Posebno zimi da ne bi previse rasteretio prednje, vucne, tockove. Verujem da si i to uzeo u obzir i da ces rasporedom opterecenja u vozilu obezbediti potreban pritisak na prednjoj osovini. Koliko sam mogao videti u Grzi sve si to skockao vrlo studiozno i samo ti mogu pozeleti prijatne trenutke sa "kamperom" i u "kamperu" i neka te sa srecom sluzi.
Poslednja izmena od Dragan u 24 Jul 2012 17:17, izmenjeno 1 put ukupno.