HHO Generator, istine, zablude i iskustva
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
HHO Generator, istine, zablude i iskustva
Podstaknut Sokolovom ugradnjom HHO generatora u svoj kamper, otvorio sam novu temu inače vrlo popularnu na internetu.
Nadam se da će biti komentara i diskusije.
Nadam se da će biti komentara i diskusije.
Omnia mea mecum porto
Administrator bi mogao ovde da prebaci nekoliko postova na ovu temu i da doda slovo "v" u naslovu koje sam slučajno ispustio.
Poslednja izmena od mustang u 26 Maj 2012 00:18, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
Шта је „HHO“ гас?
Вода је једињење чији се молекул састоји до два атома водоника и једног атома кисеоника. Хемијска формула „H2O“. Када у посуду сипамо воду, додамо кухињску со, убацимо две металне шипке, на једну прикључимо плус на другу минус пол једносмерне струје 12V са акумулатора добијамо електролизу воде и на површини ће се појавити балончићи „HHO“ гаса.
Водоник је гас без боје, укуса и мириса. Има најмањи атом и највећу енергију у односу на масу свих познатих горива. Производ сагоревања водоника је чиста вода. Тако да слободно можемо рећи да је водоник најбоље и најјаче познато гориво.
Тамо где се гориво највише троши у Америци, државна администрација и њен председник Буш 2008. године одобравају велика новчана средства за испитивање водоничних енергија. Затим оснивају државну институцију за испитивање „HHO“ гаса и доносе закон за стимуланс уградње ВГ, смањењем пореза за возила која уграде водоник генератор. Тако да у задње две – три године имамо нагли скок примене „HHO“ гасa па се ова појава преко Аустралије и и других континената шири дање.
Како „HHO“ гас штеди гориво?
Сва позната горива бензин, дизел, плин, метан, етан пропан бутан су угљоводоници, једињења водоника и угљеника. Тако да се водоник већ налази у свим горивима. Искоришћеност енергије ових горива у моторима са унутрашњим сагоревањем иде од 15-40%. Степеном недовољног сагоревања расте и загађење ваздуха јер онај део горива који не сагори ствара штетне издувне гасове. Једино водоник има 100% искоришћеност енергије и једино водоник сагорева 100%, до последњег атома и уједно је потпуно чист и еколошки здрав. Када у усисну грану дизел или бензинског мотора заједно са ваздухом из атмосвере уведемо „HHO“ гас, онда у тренутку паљења горива у компресионом простору цилиндра, имамо ситуацију да водоник преузима паљење осталог горива, јер има већу брзину сагоревања од свих познатих горива. Ово за резултат има повећавање снаге мотора и коначно смањену потрошњу горива. Интересантно је навести да после пређених 3 до 4 хиљаде километара са уграђеним водоник генератором имамо феномен да су вентили, површина клипа и комплетан компресиони простор у мотору потпуно чисти као да их је неко очистио од наслага гарежи. Ово се дешава због повећања искоришћености енергије и бољег сагоревања постојећег горива.
Вода је једињење чији се молекул састоји до два атома водоника и једног атома кисеоника. Хемијска формула „H2O“. Када у посуду сипамо воду, додамо кухињску со, убацимо две металне шипке, на једну прикључимо плус на другу минус пол једносмерне струје 12V са акумулатора добијамо електролизу воде и на површини ће се појавити балончићи „HHO“ гаса.
Водоник је гас без боје, укуса и мириса. Има најмањи атом и највећу енергију у односу на масу свих познатих горива. Производ сагоревања водоника је чиста вода. Тако да слободно можемо рећи да је водоник најбоље и најјаче познато гориво.
Тамо где се гориво највише троши у Америци, државна администрација и њен председник Буш 2008. године одобравају велика новчана средства за испитивање водоничних енергија. Затим оснивају државну институцију за испитивање „HHO“ гаса и доносе закон за стимуланс уградње ВГ, смањењем пореза за возила која уграде водоник генератор. Тако да у задње две – три године имамо нагли скок примене „HHO“ гасa па се ова појава преко Аустралије и и других континената шири дање.
Како „HHO“ гас штеди гориво?
Сва позната горива бензин, дизел, плин, метан, етан пропан бутан су угљоводоници, једињења водоника и угљеника. Тако да се водоник већ налази у свим горивима. Искоришћеност енергије ових горива у моторима са унутрашњим сагоревањем иде од 15-40%. Степеном недовољног сагоревања расте и загађење ваздуха јер онај део горива који не сагори ствара штетне издувне гасове. Једино водоник има 100% искоришћеност енергије и једино водоник сагорева 100%, до последњег атома и уједно је потпуно чист и еколошки здрав. Када у усисну грану дизел или бензинског мотора заједно са ваздухом из атмосвере уведемо „HHO“ гас, онда у тренутку паљења горива у компресионом простору цилиндра, имамо ситуацију да водоник преузима паљење осталог горива, јер има већу брзину сагоревања од свих познатих горива. Ово за резултат има повећавање снаге мотора и коначно смањену потрошњу горива. Интересантно је навести да после пређених 3 до 4 хиљаде километара са уграђеним водоник генератором имамо феномен да су вентили, површина клипа и комплетан компресиони простор у мотору потпуно чисти као да их је неко очистио од наслага гарежи. Ово се дешава због повећања искоришћености енергије и бољег сагоревања постојећег горива.
Poslednja izmena od mustang u 26 Maj 2012 00:40, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
Sokole, već duže vreme se bavim problematikom HHO generatora i njegovog efekta na sagorevanje smeše, a samim tim i na potrošnju goriva.
Mnogo je priča i klipova o tome kako je ušteda kod pojedinih motora i do 50%! Većina tih priča je pusta želja nazovi konstruktora i pronalazača.
Toliko je pametnih ljudi na svetu pokušalo da napravi efikasan generator koji sa malo struje proizvodi veliku količinu gasa, a samo par njih je uspelo u tome.
Ta sprava u suštini radi, deluje kao katalizator sagorevanja koji na principu implozije sagori veći deo onoga što nije normalnim paljenjem smeše sagorelo.
Ali kao što reče Groš, negde dobiješ a negde izgubiš, potrošnja struje HHO generatora od 30-50A iz alternatora može da poveća potrošnju za 10-20% pa smo opet negde na nuli.
Suština je u dve osnovne stvari:
-da se pomoću PWM regulatora napravi promenljiva struja napajanja HHO ćelije, koja će biti srazmerna trenutnoj potrebi motora.
Na leru mala proizvodnja gasa i mala struja, a pritiskom papučice gasa srazmerno povećavati struju i proizvodnju gasa.
Pa tako Sokole ako nemaš ugrađen PWM regulator, rasipaćeš struju i povećavati potrošnju!
PWM regulator nije nikakva mudrost napraviti, to sada i deca u školi mogu da naprave, suština je u jednoj drugoj bitnijoj stvari.
-Da bi HHO ćelija proizvodila puno gasa sa malo struje treba naći njenu rezonantnu frekvenciju koja se kreće uglavnom od 10-20kHz i napraviti PWM regulator koji će je napajati baš tom frekvencijom struje u bilo kom režimu rada.
Ni to ne bi bio neki problem da rezonantna frekvencija ćelije nije zavisna od raznih parametara kao što su njena temperatura,
temperatura vazduha, trenutna količina gasa u njoj, pritiska gasa itd.
Sokole budi siguran da će kod tvog motora biti nekog poboljšanja poput čistijih izduvnih gasova i malo manje potrošnje.
U svakom slučaju pozdravljam pokušaj i želim ti srećan put i lep provod.
Mnogo je priča i klipova o tome kako je ušteda kod pojedinih motora i do 50%! Većina tih priča je pusta želja nazovi konstruktora i pronalazača.
Toliko je pametnih ljudi na svetu pokušalo da napravi efikasan generator koji sa malo struje proizvodi veliku količinu gasa, a samo par njih je uspelo u tome.
Ta sprava u suštini radi, deluje kao katalizator sagorevanja koji na principu implozije sagori veći deo onoga što nije normalnim paljenjem smeše sagorelo.
Ali kao što reče Groš, negde dobiješ a negde izgubiš, potrošnja struje HHO generatora od 30-50A iz alternatora može da poveća potrošnju za 10-20% pa smo opet negde na nuli.
Suština je u dve osnovne stvari:
-da se pomoću PWM regulatora napravi promenljiva struja napajanja HHO ćelije, koja će biti srazmerna trenutnoj potrebi motora.
Na leru mala proizvodnja gasa i mala struja, a pritiskom papučice gasa srazmerno povećavati struju i proizvodnju gasa.
Pa tako Sokole ako nemaš ugrađen PWM regulator, rasipaćeš struju i povećavati potrošnju!
PWM regulator nije nikakva mudrost napraviti, to sada i deca u školi mogu da naprave, suština je u jednoj drugoj bitnijoj stvari.
-Da bi HHO ćelija proizvodila puno gasa sa malo struje treba naći njenu rezonantnu frekvenciju koja se kreće uglavnom od 10-20kHz i napraviti PWM regulator koji će je napajati baš tom frekvencijom struje u bilo kom režimu rada.
Ni to ne bi bio neki problem da rezonantna frekvencija ćelije nije zavisna od raznih parametara kao što su njena temperatura,
temperatura vazduha, trenutna količina gasa u njoj, pritiska gasa itd.
Sokole budi siguran da će kod tvog motora biti nekog poboljšanja poput čistijih izduvnih gasova i malo manje potrošnje.
U svakom slučaju pozdravljam pokušaj i želim ti srećan put i lep provod.
Poslednja izmena od mustang u 26 Maj 2012 00:43, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
Pozdrav Mustang dragomije da si ovaj generator tako lepo objasnio i ja se bavim inovacijama pa me ova zainteresovala jedino sto sam proverio a toje da vuce 5amperi struje i da uredjaj daje gas dali je ta kolicina dovoljna za 30posto ustede videcu posle predjenih 3000km.Pozdravljam vas i cucemo se jos.
YU1PSO
U mom komsiluku dvoica momaka eksperimentisu sa tim sistemom pa su me par puta zvali radi nekih konsultacija. Ja se nisam bavio tim problemom pa samo mogu konstatovati da su sa 5A dobili dovoljno gasa za inicijalno paljenje odnosno povecanje energije inicijalnog paljenja sto se ,bez sumnje, odrazava na kvalitet sagorevanja. Zbog toga se moze pretpostaviti da je izvesna i usteda u gorivu. Po recima ova dva momka koji nezavisno jedan od drugog eksperimentisu auta im idu bolje i oseca se usteda goriva. Koliko je sad to objektivno ne znam. Inace sve sto je napisao Mustang objasnjavajuci princip rada sistema je apsolutno tacno (koliko sam ja informisan). Malo sam u nedoumici oko primene kod dizel motora. Kod dizel motora, kao sto znate, sagorevanje se odvija tokom celog radnog takta a ne eksplozivno kao kod benzinca. Sada, kada ubrzate sagorevanje, odnosno, dinamizirate proces sagorevanja, da ne dodje do povecanog opterecenja sklopa klip, klipnjaca, radilica i pojacanog trosenja istih.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i- ... r-/5311667
dodati i turbo uduvavanje
http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i- ... l-/5327159
dodati i turbo uduvavanje
http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i- ... l-/5327159
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Pretrazivao sam. Po netu misljenja drugih vezano na ovu temu evo jednog koje je obrazlozeno dal realno procenite sami.
1. HHO plin je omjer 2:1 vodika i kisika - to sto se tako fancy zove "HHO plin" ili "Brownow plin" je prijevara - mogli su ga nazvati bilo kako - ali takva smjesa je poznata i od prije 200 godina - jako eksplozivna - kaloricna vrijednost nikakva.
2. omjer zraka i HHO plina na samom usisu - nula bodova, premali postotak u slucaju 2 litre tzv. HHO plina na 5 kubika zraka ako je izmjesano. Ako je direktno ubrizgano u komoru prije usisa zraka, onda je detonacija prejaka. Treba citavo cudo izmjena na motoru da bi se moglo koristiti. Usteda minimalna, tehnicka sigurnost upitna. Dokaza o ustedi - to znaci potrosena elektricna energija za elektrolizu, trenje i entropija - nema nigdje.
Treba podesiti dovod goriva preko cijelog RPM podrucja - to znaci sati i dani postizanja ravnoteze omjera. Sam omjer kombustione smjese se mijenja iz dana u dan i sata u sat zbog temperature, pritiska, vlaznosti i varijacije kolicine kisika i ostalih plinova. U prosjeku kao sto je Porer naveo ispod 10%. Znaci jedan dan 2% drugi 6%, mozda i 8%. Toliko ako jako detaljno i oprezno mjeris ima svaki motor ako je dobro servisiran i odrzavan. Cisti "Placebo" efekat prodan pod ustedu.
3. kemijska reakcija sa dieselom - tesko objasnjiva na HHO nacin - poznata u slucaju ubrizgavanja vodene pare. Losa za motore na duzi rok.
4. rasprsavanje cestica goriva ili "atomizacija" u finu maglicu, prije paljenja/samozapaljenja - iskljucivo uz mehanicku pomoc.
5. podizanje izooktanske vrijednosti nasilnim dodavanjem cistog vodika u izgaranju osim povecavanja CO2 i narusavanjem kompresije se ne postize nista.
1. HHO plin je omjer 2:1 vodika i kisika - to sto se tako fancy zove "HHO plin" ili "Brownow plin" je prijevara - mogli su ga nazvati bilo kako - ali takva smjesa je poznata i od prije 200 godina - jako eksplozivna - kaloricna vrijednost nikakva.
2. omjer zraka i HHO plina na samom usisu - nula bodova, premali postotak u slucaju 2 litre tzv. HHO plina na 5 kubika zraka ako je izmjesano. Ako je direktno ubrizgano u komoru prije usisa zraka, onda je detonacija prejaka. Treba citavo cudo izmjena na motoru da bi se moglo koristiti. Usteda minimalna, tehnicka sigurnost upitna. Dokaza o ustedi - to znaci potrosena elektricna energija za elektrolizu, trenje i entropija - nema nigdje.
Treba podesiti dovod goriva preko cijelog RPM podrucja - to znaci sati i dani postizanja ravnoteze omjera. Sam omjer kombustione smjese se mijenja iz dana u dan i sata u sat zbog temperature, pritiska, vlaznosti i varijacije kolicine kisika i ostalih plinova. U prosjeku kao sto je Porer naveo ispod 10%. Znaci jedan dan 2% drugi 6%, mozda i 8%. Toliko ako jako detaljno i oprezno mjeris ima svaki motor ako je dobro servisiran i odrzavan. Cisti "Placebo" efekat prodan pod ustedu.
3. kemijska reakcija sa dieselom - tesko objasnjiva na HHO nacin - poznata u slucaju ubrizgavanja vodene pare. Losa za motore na duzi rok.
4. rasprsavanje cestica goriva ili "atomizacija" u finu maglicu, prije paljenja/samozapaljenja - iskljucivo uz mehanicku pomoc.
5. podizanje izooktanske vrijednosti nasilnim dodavanjem cistog vodika u izgaranju osim povecavanja CO2 i narusavanjem kompresije se ne postize nista.
Skeptika ima na sve strane, ja sam jedan od njih i veliki sam neverni Toma kad su takve stvari u pitanju.
Kod ugradnje ima par fundamentalnih izmena kao na primer zavaravanje kompjutera pomoću jednog malog uređaja koji menja očitavanje lambda sonde da bi smeša bila
adekvatna.
Što se tiče opterećivanja alternatora velikom strujom koja je potrebna, nemci su već napravili HHO generator koji ne koristi struju već toplotu sa izduvne grane,
evo par sličica, komplet košta oko 400e.
Kod ugradnje ima par fundamentalnih izmena kao na primer zavaravanje kompjutera pomoću jednog malog uređaja koji menja očitavanje lambda sonde da bi smeša bila
adekvatna.
Što se tiče opterećivanja alternatora velikom strujom koja je potrebna, nemci su već napravili HHO generator koji ne koristi struju već toplotu sa izduvne grane,
evo par sličica, komplet košta oko 400e.
Omnia mea mecum porto