Koliko para toliko muzike - Samogradnja iz Zemuna

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Odgovori
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Hvala Boss na odgovoru, ali evo još par dodatnih pitanja i zapažanja pa me ispravi ako grešim.
Elektro blok je sjajna stvar, i ne baš jeftina ali da li mi je zaista potreban obzirom da trafo sa osiguračima imam, mislio sam da ugradim punjač koji u sebi ima rele i koji će autmatski da reguliše koji akumutor će punuti odnosno koji neće dozvoliti da se prazni (pogonski akumulator vozila), da li postoje takvi punjači. Info panel sam i mislio prevashodno da ugradim kako bi imao glavni prekidač, prekidač pumpe za vodu i da mogu da vidim nivoe trečnosti. Sonde odnosno merače moram da kupim ali šta je tu je. jeste dodatni izdatak ali prvo ću da ugradim merač čiste vode a kasnije i otpadne. Merač napona u Info panelu je prost ali imam uvid u stanje baterije (kakvo takvo). Takođe se postavlje i pitanje invertora odnosno da li je u Elektro bolku i invertor?
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Da se malo uključim: Sonde za tankove su ustvari obični provodnoci (izbušen tank sa vijcima i gumicama kao zaptivkama i flat kabal) rade na principu provodljivosti struje. Stave se na primer na 4 nivoa i imaš uvid po tim tačkama. Kako je ovo jeftino, možeš ugraditi samo naizmenični prekidač (taster) pa da na istom meraču očitavaš i beli i crni tank.
Taj trafo koji pominješ služi samo da kada je prikolica prikljućena na struju napaja sijalice sa 12 V, tj prilično nepraktičan jer ne može da puni akomulator. Tačno je da ima grec u sebi ali nikakvu elektroniku za stabilizaciju napona da bi punio akomulatore.
Sva kamp vozila imaju akomulator za motor i za stambeni deo (ovaj bi bilo korisno da je gel i velike amperaže). Već je opisano da se oni mogu puniti jednim alternatorom, ali je obavezno staviti relej kako ne bi došlo do trošenja akomulatora za motor.
Drugi način punjenja je sa solarnim panelima ili agregatom (ili priključkom na spoljnu struju uz ugradnju ispravljača)
Mislim da treba da razmisliš koje komande bi želeo da imaš pa da na osnovu toga tražiš kontrolni panel. Onaj veliki crni prekidač uglavnom služi da uključi ili isključi svu struju na 12 V u stambenom delu.
Zbog sadašnjih dodatnih uređaja (mobilnih, lap topova, TV.a itd) možda treba da razmisliš o konvertoru 12 - 220 V kako bi ti radili ovi uređaji. Ako ga ugradiš i pri tom iskoristiš postojeću instalaciju na 220 (za spoljni priključak) onda ti je neophodno da staviš i jedan grebenasti prekidač, kako se spoljna struja i struja sa konvertora ne bi srele što bi uzrokovalo trenutnim kvarom konvertora.
Merači baterija na info panelu mere samo voltažu, ali je i ovo korisno. Naizmeničnim tasterom i dovođenjem još jedne žice može da pokazuje i stanje akomulatora za startovavnje motora...
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Zdravo "DusanHY"!

Sad se postavlja pitanje sta ti zelis? Da se samo nekako "nabudzi" da bi funkcionisalo kako nas kolega "lio" predlaze, ili hoces nesto malo savremenije i modernije sto makar "lici" na instalacije u danasnjim modernim kamperima? Ako si ti zadovoljan time, da se samo zice spoje i da to nekako radi, onda ti netreba takoreci nista i ja cu ti i tu takodje rado pomoci cak i ako treba da se "skrpi" da bi radilo. Sve moze, pitanje je samo kako?
Ja sam godinama radio i jos tu i tamo radim, odnosno "mislim" za auto industriju i nemogu da se prepustim i vracam toliko u proslost sto se tehnike tice.
Zbog toga, nemogu i necu da ti predlazem nesto sto mislim da nije "prava stvar".
Druge ideje su takodje dobronamerne i treba ih postovati jer za nekoga su i to dobra resenja.
Mislim da to cak nema veze toliko sa finansijama, koliko sa nasim navikama. Zato razmisli sta i kako si zamislio i napravice se.
Svaka cast nasem kolegi "lio" i ali ja ti ipak predlazem da ugradis "elektroblok" sa IUoU punjacem i jednim dodatnim inverterom za 230V potrebe.
To ti na kraju nece biti skuplje nego ako pocnes od pocetka da krpis na sve strane. Nemoj da zaboravis "ko neplati na mostu, plati na cupriji"!
Nisu tu samo u pitanju sonde ili senzori na koje "lio" misli i koje mogu da se od prohroma naprave. Ima tu malo vise toga sta je korisno i potrebno,
da se sada ne vracam na "Batery-Monitor" koji vecina smatra nepotrebnim jer neznaju sta u praksi znaci.
Nekome je dovoljan samo voltmetar, ali ja mislim da je to davnoproslo vreme, a o estetskom izgledu kojekakvih instalacija i konstrukcija necu ni da zapocinjem!
Molim da mi niko pa ni "lio" ne zameri sto tako slobodno iznosim ono sto mislim, jer je sa moje strane iskreno i dobronamerno, sto neznaci da svako treba da prihvati.

Pozzz...........
P.S.Mislim da cak imam jedan koristen ali ispravan "elektroblok" komplet sa panelom, pa ako ti se ne zuri............
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Nema razloga da bilo ko zameri. Ja samo učestvujem u komentarima da usmerim čoveka na najjeftinije rešenje, a da mu to ujedno bude funkcionalno. Svakako uvek ima boljih rešenja pa je potrebno čuti više mišljenja. Mene samog zanima elektroblok, pa možda možeš da staviš neki link - priključci, cena itd...
Poslednja izmena od lio u 12 Avg 2012 11:49, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Boss je lepo rekao, treba videti šta se želi.

Ne bih se složio sa konstatacijom da je ono što Lio predlaže budženje. Mislim da ne treba praviti toliku famu oko uređaja na kamperima.
Nesporno da se uvek može bolje, ali to "bolje i savremenije" na kamperima uglavnom znači i dosta skuplju varijantu, gde se postavlja pitanje da li je visoka cena opravdana ili nije i šta se dobija sa njom.
Svako ima svoje prohteve, želje i viđenja. Meni lično je nebitno da znam da li u tankovima imam napr. 27 ili 63litara pitke vode, ili 17l ili 42it. otpadne vode. dovoljno je da znam da li su tankovi puni, poluprazni ili su pred rezervom, pa se na bazi ovih podataka organizujem. Nešto slično je i sa strujom, mada za nju ne bi bila loša neka osiromašena varijanta Batery Monitor-a.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Hi "lio"!

Ja imam vise toga "interesantnog i zanimljivog" za nase samograditelje, sto bih mogao eventualno da ponudim ali kao sto sam vec pisao, trenutno nisam tu.
Zato sam i napisao "P.S.....pa ako imas vremena.......". Iz tog razloga nebih da zapocinjem sa tim i nesto nudim na prodaju.
Mozda je cak i bolje da pomognem i ponudim sta imam, kad se konkretno ukaze potreba kod nekog od samograditelja.


Pozzz............................
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

sprinter napisao:Boss je lepo rekao, treba videti šta se želi.

Ne bih se složio sa konstatacijom da je ono što Lio predlaže budženje. Mislim da ne treba praviti toliku famu oko uređaja na kamperima.
Nesporno da se uvek može bolje, ali to "bolje i savremenije" na kamperima uglavnom znači i dosta skuplju varijantu, gde se postavlja pitanje da li je visoka cena opravdana ili nije i šta se dobija sa njom.
Svako ima svoje prohteve, želje i viđenja. Meni lično je nebitno da znam da li u tankovima imam napr. 27 ili 63litara pitke vode, ili 17l ili 42it. otpadne vode. dovoljno je da znam da li su tankovi puni, poluprazni ili su pred rezervom, pa se na bazi ovih podataka organizujem. Nešto slično je i sa strujom, mada za nju ne bi bila loša neka osiromašena varijanta Batery Monitor-a.
Svakako se slažem sa ovim (nemam ništa protiv ni Bossovog razmišljanja). I meni lično nije bitna tačna količina vode, ali bih voleo batery metar itd...

Hteo bih da predložim da mi sami napravimo listu uređaja i kontrolera koje smatramo da su nam potrebni (naravno sa obrazloženjima). Ovo naravno želim i zbog sebe jer ću se najverovatnije u toku ove ili iduće godine upustiti u projekat samogradnje. Staviću i neku sliku moje instrument table (kad odem do kampera) kontrola i dodataka.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Boss, ja ustvari pokušavam da nađem najbolje , a najjeftinije rešenje, avo rekao si mi šta je najbolje i dao sam se u potragu zza Elektro blokom. Vidi ovo i reci mi šta misliš.

Schaudt EBL 263-5 m.8Tanksens.u.7m Kabelsätze
automatisches Batterieladesystem für Blei-Säure- und Blei-Gel-Batterien bis 100 Ah, Kennlinie IWUoU thyristorgeregelt, Ladestrom 10 A (arithmetischer Mittelwert), Ladeschlussspannung 14,4 V, Erhaltung der Starterbatterie mit max. 2 A, aktiver Batteriewächter mit optischer Warnleuchte, 12 V Hauptschalter über bistabiles Relais, Batterietrennrelais, separate Relais für Kühlschrank und Pumpe, Schalter für Pumpe und Abwasserheizung, Netzanzeige, LED-Anzeige für zwei Batterien und Füllstand von Frisch- und Abwassertank, 12 V Stromverteilung mit automatischen Poly-Switch- Sicherungen, 12 V Ausgänge über Steckfahnen und Steck-/Schraubklemmen. Das Anschlussmaterial,8 Tanksensoren und Sensorkabel liegen dem Elektroblock bei. Maße Gehäuse (HxBxT): 120 x 275 x 173 mm, Maße Frontplatte (HxB): 155 x 290 mm, Gewicht: 4,4 kg.

Pojasni mi ako znač šta misle po ovim 8 tanksensoren, da li su to merači ili...?
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

U sledećem kamperu ja želim sledeće:
1. Kontrolu vode (crnog i belog tanka) može i sa tehnikom sa prohromskim šrafovima, dovoljno je da vidim po četvrtinama.
2. Kontrolu stanja obe baterije (pretpostavljam da će biti batery metar)
3. Voleo bih da imam kontrolu u količinu plina za stambenu jedinicu. Za ovu svrhu nameravam da ugradim plinsku bocu većeg kapaciteta kao na vozilu sa isto takvim punjenjem, sigurnosnim ventilom i oduškom veličine 60 - 80 l. Uz doplatu se može kupiti i merač koji pokazuje količinu i u kabini.
4. Konvertor 12 - 220 V kako bi mi radili svi uređaji na struju. Imao sam konvertor od 400W, sada imam od 1000W, sledeći će biti od 2000 W. Ukratko iz ličnog iskustva video sam da kada nisu pod opterećenjem veoma malo struje troše. Kada se opterećenje poveća naravno da se poveća i potrošnja (ovo mi nije bitno pošto uvek mogu da upalim motor i npr. iskoristim mikrotalasnu, toster, klimu i sl. pošto sam dodao još jedan alternator) ali dolazi i do zagrevanja konvertora pa zato idem na jači.
5. Agregat sa anlaserom. Želim da napravim namenski boks za agregat (zvučno i termo izolovan, sa dodatnim auspuhom) kao i da ga prilagodim radu na plin. Imam ideju kako da na mom agregatu napravim autostarter (ako uspem pisaću), za rad na plinu znam da je moguće. Anlaser i kontrole služe da bi mogao da se pali i gasi iz stambenog dela.
&. Sve namenske osigurače za instalaciju na 12 i 220 V
7. Sve namenske prekidače, kao i ranije pomenuti grebenasti koji će odvajati struju od 220 u zavisnosti odakle dolazi.
8. Releje za kontrolu struje (relej je ustvari običan elektromagnetni prekidač), kako bih odvojio prvenstveno akomulatore kod pražnjenja
9. Alternator od 180 A ili jači
10. Želim tank za čistu vodu od 150 l i isto toliko crni tank
11. Ugrađen punjač akomulatora (kada se koristi agregat ili spoljna struja)

itd...
Voleo bih da i drugi napišu šta smatraju potrebnim, imaju ili bi želeli da imaju
Poslednja izmena od lio u 12 Avg 2012 15:05, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Lio zanima me kako misliš da rešiš merač plina u kabini? Ja sam ugradio cilindarsku auto bocu 50l i na istu stavio multiventil ali običan ne elektro. Pošto za elektro ventil koji bi inače mogao da se poveže ne merač (kao kod vozila) potreban napon da bi bio otvoren, a to je u slučaju kad radi vozilo, šta posle?
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Hi 2DusanHY"I

Schaudt EBL263-5 je stariji model sa punjacem IUoU od 10A (za razliku od novijih sa 15A i od ovog najnovijeg sa 18A koji nude sada) i mogu da ti ga preporucim.
Sa njim imas kompletnu bazu za 12V sa odvojenim strujnim kolima i osigurecima, releje za razdvajanje baterija, frizidera itd. Prakticno za start sve sto ti treba. Mnogi kamperi i ne maju vise od toga. Sto se tice "tanksenzora" to su u stvari obicni kontakti koji su od nerdjajuceg celika (prohrom srafovi). Sluze za pokazivanje nivoa u tankovima u 4. stepena (1/4, 1/2, 3/4 i 1.). Vrlo je vazno kako se oni rasporede. da bi ti optimalno pokazivali. Podela senzora po visini tanka na 1/4, 1/2, 3/4 i 1, nije optimalna, to ti kazem iz iskustva, zato dobro razmisli pre nego sto busis. "Tanksonde" su prakticno isti princip, mogu da se justiraju i montiraju se odozgo pa su na neki nacin bolje i sigurnije zbog dihtovanja. Sa "tanksenzorima" takodje nema problema ako se strucno uradi. Ako se odlucis za to, javi se pre nego pocnes da busis pa cu ti reci gde mozes eventualno da pogresis tako da bi obratio paznju.
Taj "elektroblok" je u svoje vreme kostao isto toliko koliko kosta i novi danas. To samo kao orijentacija da znas otprilike koliko da ga platis!
Ukoliko je mozda koriscen, obrati paznju dali je ispravan i da su po mogucstvu svi kablovi u setu, narocito onaj koji spaja "blok" sa "info-panelom".
Ako ti treba "salt-plan" to nije problem!

Pozz................
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Boss poslao sam ti mail, i zainteresovan sam za tvoj elektro blok, ako je na prodaju javi se.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Vidim da ugradjujete "gas-tankove" za potrebe potrosaca u kamperu. Nadam se da vam je poznato da vam iz tanka treba "plin" u gasovitom a ne u tecnom stanju
i da treba da smanjite pritisak direktno na izlazu iz tanka na 50mb, odnosno 30mb ukoliko imate novije uredjaje. U svakom slucaju svi uredjaji (grejanje, sporet, bojler, frizider i sl.) moraju biti 50mb ili 30mb. Kombinacije uredjaja sa razlicitim pritiskom nisu dozvoljene i prave probleme!


Pozzzzz.................
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Ja sam iskoristio regulator koji je bio namontiran u prikolici, samo sam napravio redukciju da u njega može da se uvrnrne holender cevi 8mm. Još jedna važna napomena je da se prilikom montiranja multiventila napojna cevi skrati i zaokrene ka vrhu boce kako bi "vukla" plin u gasovitom stanju.
Poslednja izmena od DusanHY u 12 Avg 2012 15:59, izmenjeno 1 put ukupno.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Tacno, tako i treba da se uradi! Sad procitaj na regulatoru na koji pritisak redukuje, da bi znao za ubuduce, ukoliko nesto dodatno ugradjujes ili mozda zamenjujes.
Svi uredjaji moraju da budu predvidjeni za taj pritisak koji pise na regulatoru, 50mb ili 30mb.


Pozzz..................
Odgovori