GUME ZA KAMPERE
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Ja imam dve Tigrove gume od 15 cola. Zimske, kategorija C , mislim da su Wintera, nisam siguran, proveriću dimenzije. Problem je u tome da bi korektno ležale na putu moram ih naduvati bezmalo preko 4 atmosfere, a što je blizu njihovog maksimuma. Kada vozim imam osećaj ljiuljanja i to poprilično.
Večeras idem do kampera pa ću proveriti dimenzije guma kao i ostale oznake. Voleo bih da Dragan kao stručnjak da neki komentar.
Pozdrav
Večeras idem do kampera pa ću proveriti dimenzije guma kao i ostale oznake. Voleo bih da Dragan kao stručnjak da neki komentar.
Pozdrav
To mora da je Cargospeed winter.
@ Dragan
Znaci 13" ipak ne prave. Steta. Mislim da bi Cargospeed all season u ovoj dimenziji lepo prolazio na trzistu jer ima jako mnogo prikolica i kamp i teretnih sa ovim gumama, a i mnogo je teretnih vanova koji traze ove gume, poput Pande van, Punta Van, itd, itd... Na nasem trzistu je lakse naci C gume od 12 nego od 13".
Predlozi ti sefovima da uvedu i Cargospeed od 13".
@ Dragan
Znaci 13" ipak ne prave. Steta. Mislim da bi Cargospeed all season u ovoj dimenziji lepo prolazio na trzistu jer ima jako mnogo prikolica i kamp i teretnih sa ovim gumama, a i mnogo je teretnih vanova koji traze ove gume, poput Pande van, Punta Van, itd, itd... Na nasem trzistu je lakse naci C gume od 12 nego od 13".
Predlozi ti sefovima da uvedu i Cargospeed od 13".
Poslednja izmena od Sinbad u 26 Nov 2012 17:48, izmenjeno 1 put ukupno.
Kad se mora, nije teško.
Sto se tice pritiska, kod mene pise da se prednje pumpaju na 4.1 at a zadnje na 4.5 at.
Da li gume sa oznakom M+S spadaju u zimske?
Ja sam inace prezadovoljan ovim gumama:
http://www.michelin.rs/automobilski-pne ... technology
Da li gume sa oznakom M+S spadaju u zimske?
Ja sam inace prezadovoljan ovim gumama:
http://www.michelin.rs/automobilski-pne ... technology
Omnia mea mecum porto
Sve zavisi od mase koju gume nose. Recimo moj T4 (1700Kg prazan) kad nosi 500 Kg, onda gume 195/70r15 idu na 3.0 a kad nosi tonu onda idu na 3.5 a kad nosi 1,5 tona, onda se duvaju na 4,0.
Dragan moze da nam da tabelu opterecenja i potrebnih pritisaka za cargospeed pa mozemo prema tome da se merimo. Inace meni tih 4,5 bara deluje mnogo za kampera koji pun nema ni 2,5 tone. Mozda se varam.
Dragan moze da nam da tabelu opterecenja i potrebnih pritisaka za cargospeed pa mozemo prema tome da se merimo. Inace meni tih 4,5 bara deluje mnogo za kampera koji pun nema ni 2,5 tone. Mozda se varam.
Poslednja izmena od Sinbad u 27 Nov 2012 02:23, izmenjeno 1 put ukupno.
Kad se mora, nije teško.
Moj je prazan 2600 Kg plus voda, stvari, putnici...
Mislim da ja sa punom opremom uguram u 3200-3300 Kg!
Prednje mogu da prođu sa 3.5 at ali zadnje obavezno pumpam na 4.5 at.
Mislim da ja sa punom opremom uguram u 3200-3300 Kg!
Prednje mogu da prođu sa 3.5 at ali zadnje obavezno pumpam na 4.5 at.
Poslednja izmena od mustang u 27 Nov 2012 07:46, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
Oznaka za zimske gume i jeste M+S Mud+Snow - Blato + Snegmustang napisao:Sto se tice pritiska, kod mene pise da se prednje pumpaju na 4.1 at a zadnje na 4.5 at.
Da li gume sa oznakom M+S spadaju u zimske?
Ja sam inace prezadovoljan ovim gumama:
http://www.michelin.rs/automobilski-pne ... technology
I kod mene je nalepnica na kojoj piše isti pritisak guma
Nisam bas strucnjak za ovu problematiku, samo su mi informacije nesto blize. Sto se tice Tigrovih kargospeed guma stvari stoje ovako:sprinter napisao:Ja imam dve Tigrove gume od 15 cola. Zimske, kategorija C , mislim da su Wintera, nisam siguran, proveriću dimenzije. Problem je u tome da bi korektno ležale na putu moram ih naduvati bezmalo preko 4 atmosfere, a što je blizu njihovog maksimuma. Kada vozim imam osećaj ljiuljanja i to poprilično.
Večeras idem do kampera pa ću proveriti dimenzije guma kao i ostale oznake. Voleo bih da Dragan kao stručnjak da neki komentar.
Pozdrav
1. Rade se u dimenzijama kao sto sam prilozio napred. Dakle ne radi se 13"
2. Rade se u letnjoj i zimskoj varijanti kao Winter1.
3. Zimska winter1 guma se razlikuje od letnje po dezenu sara i meksoj gumi gazeceg sloja.
4. Zimsku Winter1 gumu mozete koristiti kao letnju, ( na jednim kolima godinama koristim Winter1 gumu i zimi i leti bez da primecujem pojacano trosenje), uz nesto pojacanu buku u odnosu na letnju gumu, neznatno duzi zaustavni put i kraci vek trajanja. Procena konstruktora guma je da u letnjim uslovima Winter1 guma ima do 20% vece trosenje od letnje. Kako je dezen kargo gume po konstrukciji bucniji mislim da se Winter1 guma biti tisa u voznji. Nesto kraci vek moze kompenzirati cinjenica da ne morate da imate i letnji komplet guma. Osim toga kamp vozila se krecu manjim brzinama pa su i ove razlike u odnosu na letnju gumu mnogo manje.
5. Proizvodjac gume definise max. pritisak u gumi koji je limitiran konstrukcijom gume. Pritisak u gumi zavisi od tezine i opterecenja vozila i njega propisuje proizvodjac vozila. Veci pritisak u gumi od propisanog ( ali manji od maximalno dozvoljenog) dovodi do veceg habanja gume po sredini gazeceg sloja, neudobniju voznju i manju potrosnju. Manji pritisak u gumi dovodi do veceg habanja gume prema bokovima, povecanu potrosnju i kod ekstremno "meke" gume do njenog unistenja. ZATO JE BOLJE MALO PREPUMPATI GUMU NEGO VOZITI MEKSU GUMU.
6. Winter1 gume se pumpaju za 0,2 bara vise od propisanog za letnju gumu.
Korisni linkovi:
http://www.michelin.rs/automobilski-pne ... ype=type_2
http://www.4gume.com/o-gumama/oznacavanje/
Pozdrav.
M+S su zimske gume. Pored ove oznake, najcesce postoji simbol pahuljice ili planine. Postoje i All season gume, ali one na sebi nemaju oznaku m+s, i policija ih ne priznaje kao zimske, sto one ustvari i nisu.
@ Dragan
Nama za prikolice i kampere trebaju C (CARGO) gume. A Winter1 nije C guma i ima malu nosivost za nase potrebe. Zato sam i pomenuo Cargospeed jer je to, koliko znam, jedina tigrova C guma.
@ Dragan
Nama za prikolice i kampere trebaju C (CARGO) gume. A Winter1 nije C guma i ima malu nosivost za nase potrebe. Zato sam i pomenuo Cargospeed jer je to, koliko znam, jedina tigrova C guma.
Poslednja izmena od Sinbad u 28 Nov 2012 00:38, izmenjeno 1 put ukupno.
Kad se mora, nije teško.
@Jader
Za prikolice ne treba kupovati gume sa oznakom C.
Godinama, ali bukvalno godinama, vukao sam prikolice i što se tiče guma uvek se radilo o klasičnim autogumama, i uglavnom smo i otac i ja na prikolicu stavljali polovne gume od Lade, koju smo tada vozili i kojom smo i vukli prikolicu . Nismo imali problema u putu. Ja sam na svoju prikolicu montirao i gume od Opelai isto tako nisam imao nikakvih problema.
Sa prikolicom ti je max. dozvoljena brzina 80km/h. Vožnja preko 100-120km, bez obzira na kvalitet vučnog vozila je zaista nebezbedna. To znači da ti za gumu treba najniža brzinska oznaka.
Ne znam tačne podatke, ali okvirno, tek posle 1.300kg ukupne nosivosti i određene dužine, ide dupla osovina na prikoilice. Koliko je kod Nas na putu takvih prikolica. Velika većina prikolica kod Nas je ispod navedenih parametara, odnosno uglavnom su u upotrebi jednosovinke sa max. dozvoljene težine do 1.200kg, To dalje znači da se radi o težini prosečnih automobila.
Zato, ne treba bacati pare na gume C kategorije, osim ukoliko sam proizvođač za taj tip prikolice tako nešto ne propisuje. U tom slučaju, svakako treba poslušati savet proizvođača.
Za prikolice ne treba kupovati gume sa oznakom C.
Godinama, ali bukvalno godinama, vukao sam prikolice i što se tiče guma uvek se radilo o klasičnim autogumama, i uglavnom smo i otac i ja na prikolicu stavljali polovne gume od Lade, koju smo tada vozili i kojom smo i vukli prikolicu . Nismo imali problema u putu. Ja sam na svoju prikolicu montirao i gume od Opelai isto tako nisam imao nikakvih problema.
Sa prikolicom ti je max. dozvoljena brzina 80km/h. Vožnja preko 100-120km, bez obzira na kvalitet vučnog vozila je zaista nebezbedna. To znači da ti za gumu treba najniža brzinska oznaka.
Ne znam tačne podatke, ali okvirno, tek posle 1.300kg ukupne nosivosti i određene dužine, ide dupla osovina na prikoilice. Koliko je kod Nas na putu takvih prikolica. Velika većina prikolica kod Nas je ispod navedenih parametara, odnosno uglavnom su u upotrebi jednosovinke sa max. dozvoljene težine do 1.200kg, To dalje znači da se radi o težini prosečnih automobila.
Zato, ne treba bacati pare na gume C kategorije, osim ukoliko sam proizvođač za taj tip prikolice tako nešto ne propisuje. U tom slučaju, svakako treba poslušati savet proizvođača.
Poslednja izmena od sprinter u 27 Feb 2013 08:24, izmenjeno 1 put ukupno.
Ja se ne bih slozio sa tobom.
Mislim da su gume najvaznija stvar na prikolici. Ako bi ne daj Boze, guma pukla na putu, rizikujes veoma ozbiljnu saobracajku. Nase prikolice su prazne teske oko 750kg. Plus oprema i prtljag, bez problem moze da se nagura na 1000.
To je vec 500kg po gumi, a za to su potrebne (cargo) C gume, ili u najgorem slucaju obicne 14" ali sa povecanom nosivoscu. Putnicke 13" gume, nemau potrebnu nosivost za prosecnu kamp prikolicu.
Mogu da zadovolje eventualno neku BRAKO, ili onu poljsku plasticnu, ali vec neku Adriju 360-380, pitanje da li bi mogle bezbedno da nose.
Za prikolice sa 4m duzine i vise, obicne 13" ne zadovoljavaju. pogotovo ako poseduju tankove za tehnicku vodu, otpadnu vodu, gas boce, predsatore, hranu, vodu za pice...
Mislim da su gume najvaznija stvar na prikolici. Ako bi ne daj Boze, guma pukla na putu, rizikujes veoma ozbiljnu saobracajku. Nase prikolice su prazne teske oko 750kg. Plus oprema i prtljag, bez problem moze da se nagura na 1000.
To je vec 500kg po gumi, a za to su potrebne (cargo) C gume, ili u najgorem slucaju obicne 14" ali sa povecanom nosivoscu. Putnicke 13" gume, nemau potrebnu nosivost za prosecnu kamp prikolicu.
Mogu da zadovolje eventualno neku BRAKO, ili onu poljsku plasticnu, ali vec neku Adriju 360-380, pitanje da li bi mogle bezbedno da nose.
Za prikolice sa 4m duzine i vise, obicne 13" ne zadovoljavaju. pogotovo ako poseduju tankove za tehnicku vodu, otpadnu vodu, gas boce, predsatore, hranu, vodu za pice...
Poslednja izmena od Sinbad u 27 Feb 2013 12:31, izmenjeno 1 put ukupno.
Kad se mora, nije teško.