KAMPER AGREGAT
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Tesko je sve to povezati a da ostane u malim gabaritima.lio napisao:Možda mi mogli da konsultujemo nekog električara za skutere - ima skutera sa daljinskim paljenjem, uredjaj je oko 20 e pa je možda moguće povezati na agregate, a da cena bude manja
Mozda videti da li postoje agregati bez ove opcije a sa predvidjenim mestom za dogradnju pa pokusati tu nesto uraditi.
Na standardnom agregatu mislim da bi opcija samostartovanja odnela barem jos toliko mesta a i tezine.
Oni gotovi bas su kompaktni i mislim prilicno mali u gabaritima, pa i lakse se nadograde na kamp, mada 1.000 i kusur evra su cifra prilicna.
Koga interesuje Hyundai HY3000SEi Leisure Inverter Generator with Electric Start- 2.8kw
- kratko uputstvo http://www.genpoweruk.co.uk/manuals/inv ... kstart.pdf
- korisnicko uputstvo http://www.genpoweruk.co.uk/manuals/hyu ... -addon.pdf
- detaljni prikaz delova iznutra http://www.genpoweruk.co.uk/manuals/hy3 ... alogue.pdf
pa mozda neko dobije inspiraciju za samogradnju ili nadogradnju
- kratko uputstvo http://www.genpoweruk.co.uk/manuals/inv ... kstart.pdf
- korisnicko uputstvo http://www.genpoweruk.co.uk/manuals/hyu ... -addon.pdf
- detaljni prikaz delova iznutra http://www.genpoweruk.co.uk/manuals/hy3 ... alogue.pdf
pa mozda neko dobije inspiraciju za samogradnju ili nadogradnju
Poslednja izmena od igorpet u 17 Jan 2013 20:39, izmenjeno 1 put ukupno.
A ima i jos jedna novost ... neko rece da jos moze i na gas, pa izgleda da moze ...
Hyundai HY3000SEi LPG Converted Generator
A cena 20% veca .
Lep video www.youtube.com/watch?v=5FFq4AA75ps
Prikaz rada na LPG http://www.youtube.com/watch?v=gfTMSU73_J8
Hyundai HY3000SEi LPG Converted Generator
E sad ne moze i autopaljenje i LPG, ali dobro je to sto on ima i LPG i benzin, pa kad otkacimo gas ponovo radi elektrostart, vrlo interesantno.Once the HY3000SEi has been converted to run on LPG, the electric start capability will be disabled due to you having to physically turn of the gas supply. However getting the electric start version is still favourable as if you ever want you want to convert the generator back to run on petrol, you will have a functional electric and remote start generator allowing you to have a generator with an extremely easy startup should you ever need it in the future.
A cena 20% veca .
Lep video www.youtube.com/watch?v=5FFq4AA75ps
Prikaz rada na LPG http://www.youtube.com/watch?v=gfTMSU73_J8
Poslednja izmena od igorpet u 17 Jan 2013 22:12, izmenjeno 1 put ukupno.
Već sam se raspitivao o prepravci na gas i ugradnji elektrostartera, stanje je ovakvo:
Plin se može koristiti na svim benzinskim četvorotaktnim agregatima (provereno)
Elektrostarter se može uzeti sa motocikla i postaviti (ne zauzima mnogo prostora)
Ostaje problem da ja imam klasičan agregat od 2 KW koji je i prilično velik, dok su ovi invertorski manji, tiši, a po svemu sudeći i bolji za naše potrebe
Plin se može koristiti na svim benzinskim četvorotaktnim agregatima (provereno)
Elektrostarter se može uzeti sa motocikla i postaviti (ne zauzima mnogo prostora)
Ostaje problem da ja imam klasičan agregat od 2 KW koji je i prilično velik, dok su ovi invertorski manji, tiši, a po svemu sudeći i bolji za naše potrebe
Interesantno kod ovih kompaktnih agregata sa daljinskim startovanjem je to što oni ne koriste dodatni elektromotor za pokretanje SUS motora,
već se sam generator koristi kao elektromotor prilikom startovanja. Zbog toga i jesu manji i kompaktniji od običnih.
Sam generator(elektromotor) ima stator sa elektromagnetima i rotor sa permanentnim magnetima, pa zbog toga nema ni četkice kao moguće mesto kvara.
već se sam generator koristi kao elektromotor prilikom startovanja. Zbog toga i jesu manji i kompaktniji od običnih.
Sam generator(elektromotor) ima stator sa elektromagnetima i rotor sa permanentnim magnetima, pa zbog toga nema ni četkice kao moguće mesto kvara.
Omnia mea mecum porto
Ukoliko ne grešim ovi novi agregati (bešumni) su mali motori sa alternatorima, koji preko invertora pretvaraju 12 na 220 V (pa time imaju i veći pik za pokretanje klima). Manje troše, lepše rade, manji su i manje bučni. Logično je da se alternator ne može koristiti za startovanje, već elektrostarter.
Možda grešim, ovo je samo moje razmišljanje
Možda grešim, ovo je samo moje razmišljanje
Nisam imao prilike da vidim elektro semu tih novih generatora ali s'obzirom na danasnje stanje tehnike cini mi se da je mustang u pravu. Buduci da se deklarisu kao invertorski znaci da je i lio delimicno u pravu. Naj verovatnije se radi o alternatorima (generatori naizmenicne struje) sa stalnim magnetima na rotoru koji visefaznu struju nekog napona pretvaraju u jednosmernu i onda invertovanjem do potrebnog napona, u ovom slucaju 220V. Obrnutim redosledom moze se uvesti jednosmerni napon potrebnog naponskog nivoa i invertovati na naizmenicni napon alternatora koji bi se zavrteo i radio kao motor, upravo tako rade svi ventilatori kod racunara.
Ovo razmisljanje mi se cini logicnim a pravo stanje se moze videti samo iz seme agregata.
Ovo razmisljanje mi se cini logicnim a pravo stanje se moze videti samo iz seme agregata.
Invertorski agregati imaju alternator, a preko invertora pretvaraju DC u AC odgovarajuceg napona, ali zbog toga imaju manju snagu od ostalih tipova, maksimalno do 5KW.
Sto se tice baterije za samostartovanje nasao sam na ruskom: (http://hyundai-direct.ru/upload/iblock/ ... 855c44.pdf)
A sto se tice startovanja, i tip sa elektricnim startovanjem i bez imaju istu tezinu i sklop, sto znaci da uredjaj za strtovanje nije dodatni.
Moguce je da se generator bez elektricnog strtovanja moze lako prepravit, jer on vec ima leziste baterije ali je bez nje, i moguce da je potrebna jos neka manja intervencija, a jeftiniji je.
Sto se tice baterije za samostartovanje nasao sam na ruskom: (http://hyundai-direct.ru/upload/iblock/ ... 855c44.pdf)
Koliko razumem:Проверка электролита и зарядка аккумулятора
■ В моделях генератора с электрозапуском необходимо выполнять проверку напряжения аккумулятора.
■ Используемая в генераторе батарея имеет напряжение 12В, но рабочее напряжение должно быть выше 13В.
■ Если напряжение ниже 12В, необходимо выполнять зарядку аккумулятора с помощью внешнего зарядного устройства.
■ Для того чтобы предотвратить разряд аккумулятора рекомендуется выполнять как минимум один запуск генератора в неделю на 30 минут,
■ Если генератор не используется в течение длительного периода, необходимо отключить аккумулятор от клемм.
■ Аккумулятор поставляемый с генератором не нуждается в техническом обслуживании и заливке электролита.
To bi trebalo da znaci da je baterija samodopunjiva, a u slucaju praznjenja dopunimo je izlazom generatora od 12V.Провера електролит и пуњења батерије
■ На моделима са електричним стартовањем неопходно је извршити проверу напона батерије.
■ Батерија коришћена у генератору има напон од 12В, али радни напон мора бити већи од 13В.
■ Ако је напон мањи од 12В, потребно је да напуните батерије са спољним пуњачем.
■ У циљу спречавања пражњења батерије препоручује се покретање генератора минимално једном недељно на 30 минута,
■ Ако се генератор не користи дуже време, откачите клеме батерије.
■ Батерија се испоручује са генератором и не захтева никакво одржавање и пуњење електролита.
A sto se tice startovanja, i tip sa elektricnim startovanjem i bez imaju istu tezinu i sklop, sto znaci da uredjaj za strtovanje nije dodatni.
Moguce je da se generator bez elektricnog strtovanja moze lako prepravit, jer on vec ima leziste baterije ali je bez nje, i moguce da je potrebna jos neka manja intervencija, a jeftiniji je.
Poslednja izmena od igorpet u 19 Jan 2013 16:53, izmenjeno 1 put ukupno.
Ovako otprilike rade Hondini inverter agregati:
Višefazni (mislim da je kod Honde 3 faze) generator proizvodi napon od oko 300V AC koji se ispravlja pomoću dioda i puni elektrolite na nekih 400V DC. Inverter taj jednosmerni napon pretvara u približno sinusni napon od 230V AC i stabilnom frekvenciom od 50Hz koja je generisana iz posebnog oscilatora, tako da su napon i frekvencija stabilni i nezavisni od opterećenja.
Strujni pik kod startovanja klime ili sličnih uređaja upiju kondenzatori u ispravljačkom stepenu invertera bez narušavanja izlaznog napona i frekvencije, naravno uz pomoć brze povratne sprege PWM elektronike invertera. To inače nije slučaj kod klasičnog agregata gde je povratna sprega automatike mnogo sporija i kod kojih lako dolazi do oscilacija u frekvenciji i naponu koje mogu biti pogubne za osetljive uređaje.
Kod agregata sa elektro-startovanjem kao što je Hyundai, sam generator je posebne konstrukcije( kao što sam naveo u gornjem postu) i može da radi i kao elektromotor. Za njegovo napajanje prilikom startovanja koristi se poseban inverter koji DC napon akumulatora diže i pretvara u AC napon potreban za njegov kratkotrajni rad.
Zbog toga su kao što reče Igorpet, približno iste težine.
Višefazni (mislim da je kod Honde 3 faze) generator proizvodi napon od oko 300V AC koji se ispravlja pomoću dioda i puni elektrolite na nekih 400V DC. Inverter taj jednosmerni napon pretvara u približno sinusni napon od 230V AC i stabilnom frekvenciom od 50Hz koja je generisana iz posebnog oscilatora, tako da su napon i frekvencija stabilni i nezavisni od opterećenja.
Strujni pik kod startovanja klime ili sličnih uređaja upiju kondenzatori u ispravljačkom stepenu invertera bez narušavanja izlaznog napona i frekvencije, naravno uz pomoć brze povratne sprege PWM elektronike invertera. To inače nije slučaj kod klasičnog agregata gde je povratna sprega automatike mnogo sporija i kod kojih lako dolazi do oscilacija u frekvenciji i naponu koje mogu biti pogubne za osetljive uređaje.
Kod agregata sa elektro-startovanjem kao što je Hyundai, sam generator je posebne konstrukcije( kao što sam naveo u gornjem postu) i može da radi i kao elektromotor. Za njegovo napajanje prilikom startovanja koristi se poseban inverter koji DC napon akumulatora diže i pretvara u AC napon potreban za njegov kratkotrajni rad.
Zbog toga su kao što reče Igorpet, približno iste težine.
Omnia mea mecum porto
Kako god da je, ovi invertorski su prilicno dobri za kampere, u stvari koliko sam video oni se bas za tu namenu i reklamiraju.
Jedino sto se meni ne svidja kod ovog modela konkretno je to
- sto ne mozemo istovremeno da koristimo i AC i DC izlaz, sto je manji problem,
- sto mu je maksimalna temperatura ambijenta 40 stepeni (dok radi valjda) sto moze biti veliki problem u boksu kampera leti, kako god bio provetravan, jer ako korsitimo klimu u najtoplijem periodu dana (sto je i logicno) moramo takoreci i taj boks da hladimo - da je barem 50 stepeni bilo bi, mislim, sasvim idealno.
- mozda tezina od oko 30kg nije bas idalna, ali verovatno za ovu cenu nikako i ne moze da bude manja (npr. akumulator od 180-200Ah i ovaj agregat imaju oko 100kg, sto je vec prilicno).
A i nije mi bas najjasnije zasto ne moze elektricno startovanje kada je prikljucen na LPG.
Mada mogla bi malo i autonomija da se poveca, ali mislim da moze i ovako da prodje.
Kad bi ovo malo modifikovali mislim da mu ne bilo premca.
Ovako, najbolji je jer nema boljeg :rolleyes:
Jedino sto se meni ne svidja kod ovog modela konkretno je to
- sto ne mozemo istovremeno da koristimo i AC i DC izlaz, sto je manji problem,
- sto mu je maksimalna temperatura ambijenta 40 stepeni (dok radi valjda) sto moze biti veliki problem u boksu kampera leti, kako god bio provetravan, jer ako korsitimo klimu u najtoplijem periodu dana (sto je i logicno) moramo takoreci i taj boks da hladimo - da je barem 50 stepeni bilo bi, mislim, sasvim idealno.
- mozda tezina od oko 30kg nije bas idalna, ali verovatno za ovu cenu nikako i ne moze da bude manja (npr. akumulator od 180-200Ah i ovaj agregat imaju oko 100kg, sto je vec prilicno).
A i nije mi bas najjasnije zasto ne moze elektricno startovanje kada je prikljucen na LPG.
Mada mogla bi malo i autonomija da se poveca, ali mislim da moze i ovako da prodje.
Kad bi ovo malo modifikovali mislim da mu ne bilo premca.
Ovako, najbolji je jer nema boljeg :rolleyes:
Poslednja izmena od igorpet u 19 Jan 2013 17:14, izmenjeno 1 put ukupno.