Naravno da gume nisu jedino vazne. Kod mene na prikolici nisu C gume. Montirane su Wredestein T-trac 165/79 r13 - 83rsprinter napisao:Uopšte nisam diskutovao o veličini guma, da li treba 13 ili 14 cola, nego o njenoj nosivosti. Uvek treba partiti uputstva proizvođača.Sinbad napisao:Ja se ne bih slozio sa tobom.
Mislim da su gume najvaznija stvar na prikolici. Ako bi ne daj Boze, guma pukla na putu, rizikujes veoma ozbiljnu saobracajku. Nase prikolice su prazne teske oko 750kg. Plus oprema i prtljag, bez problem moze da se nagura na 1000.
To je vec 500kg po gumi, a za to su potrebne (cargo) C gume, ili u najgorem slucaju obicne 14" ali sa povecanom nosivoscu. Putnicke 13" gume, nemau potrebnu nosivost za prosecnu kamp prikolicu.
Mogu da zadovolje eventualno neku BRAKO, ili onu poljsku plasticnu, ali vec neku Adriju 360-380, pitanje da li bi mogle bezbedno da nose.
Za prikolice sa 4m duzine i vise, obicne 13" ne zadovoljavaju. pogotovo ako poseduju tankove za tehnicku vodu, otpadnu vodu, gas boce, predsatore, hranu, vodu za pice...
Što se tiče da li su gume najvažnije na prikolici, to nije tačno. Mnogo je važnije kakva je veza prikolice sa vučnim vozilom, vrsta šape, u kakvom stanju i kakva je naletna kočnica na rudi, stanje doboša na točkovima, pa tek onda gume. Time ne potcenjujem značaj guma. Zadnjih 20-ak godina uglavnom se proizvode tybeles gume, tako da zaista treba da budeš baksuz pa da ti guma pukne po svim šavovima.
Bušile su mi se gume kao na prikolici tako i na autu više puta.
Ako si imao slično iskustvo sa gumama na prikolici, onda vrlo dobro znaš da je jedina stvar koja se tada desi, to je da se prikolica polako naginje na stranu i ti to vidiš preko ogledala a i osetiš na volanu. Nema nikakve tragedije kada ode guma na prikolici, ne treba plašiti vozače prikolica sa time. Ako pažljivo voziš i često pratiš prikolicu u retrovizoru, nećeš imati problema sa bušenjem i pucanjem gume.
Nosivost po gumi je 487 kg sto je za moju Adriju 380 od 720Kg dovoljno.
Sve sto si nabrojao stoji. Ali ipak treba montirati gume koje po nosivosti odgovaraju masi maksimalno opterecene prikolice.
Kad smo vec kod naletne kocnice, da li neko zna gde ona moze da se proba i podesi? U Novom Sadu nisam nasao nikoga ko bi to znao da proveri i sredi kako treba.
Koliko sam probao na putu, kocnica radi ali to je moj subjektivni osecaj.