Poboljšanje rada frižidera
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Posto smo ovu problematiku razradili do detalja a i videli kako izgleda apsorbcioni frizider sa zadnje strane, ostaje jos da odem do majstor Bobana, vise puta pominjanog majstora na ovom a i na drugim forumima a koji dvadeset i vise godina pravi, prepravlja i popravlja apsorbcione frizidere, da usnimam delove frizidera u rasklopljenom stanju i da vidim ima li on neke komentare na ovu nasu diskusiju.
Pozdrav Dragan.
Pozdrav Dragan.
Našao sam jedan sajt koij opisuje kako i gde treba postaviti otvore. Pominju se i ventilatori, ali samo pomalo.
http://www.rvmobile.com/Tech/Trouble/vent.htm
http://www.rvmobile.com/Tech/Trouble/vent.htm
Sve ovo, a i plus malo detaljnije i opsirnije, stoji u tehnickoj specifikaciji i uputstvima za montazu proizvodjaca frizidera.sprinter napisao:Našao sam jedan sajt koij opisuje kako i gde treba postaviti otvore. Pominju se i ventilatori, ali samo pomalo.
http://www.rvmobile.com/Tech/Trouble/vent.htm
A reprodukcija tih upustava se ne smatra prohibicijom i time ne dolazimo pod lupu zakona
Jedna od boljih ilustracija principa rada:
Poslednja izmena od igorpet u 11 Mar 2013 19:28, izmenjeno 1 put ukupno.
Danas sam u toku voznje ostavio frizider da radi i kad stam stao plamen je bio ugasen. Zavrnuo sam bocu i kad sam dosao na odrediste upalim ga ponovo, medjutim on se non stop gasio sam od sebe sve dok nije napolju malo zaladilo. Inace je danas bilo 30 i kusur stepeni, a donja resetka mi je na zadnjem delu prikolice, donji deo koji je zakosen. Ima li ovo veze s vetrom ili sa spoljnom temperaturom? Sad kad ovo pisem (00.30) ne gasi plamen i počeo je da ladi.
Prvo moram da pohvalim Mustanga za elektroniku ventilatora frižidera. Ugradili smo pre polaska Kole, Dusan HY i ja. Još uvek smo u Grčkoj, frižidere smo ja i Kole uključili na početku putovanja i ne gasimo ih. U odnosu na prethodne godine, hlađenje je osetno bolje. Senzor pali ventilator kada treba, tako da je za sada sve bilo odlično.
Zaista sve pohvale i preporuka da se postavi ventilator na rešetci frižidera sa termo uključivanjem....
Jader: frižideri kod nas svo vreme rade (pa i u toku vožnje). Problem koji smo videli kod Koleta je da na njegovom frižideru ima stepeni rada najslabije, srednje i najače, a frižider se gasio kada je bio ostavljan na među položajima. Kod mene nije ovaj slučaj, ali možda je tu greška (ili vetar gasi plamen). Na mom frižideru ima električno paljenje koje prepoznaje da li plamen gori i čim se slučajno ugasi on počne da cakće (baca varnicu) i ponovo ga pali. Eto nove teme za Mustanga ukoliko bi želeo da napravi takve upaljače bili bi korisni svima kojima se frižider pali klikom.
Pozdrav i ugradite ventilatore
Zaista sve pohvale i preporuka da se postavi ventilator na rešetci frižidera sa termo uključivanjem....
Jader: frižideri kod nas svo vreme rade (pa i u toku vožnje). Problem koji smo videli kod Koleta je da na njegovom frižideru ima stepeni rada najslabije, srednje i najače, a frižider se gasio kada je bio ostavljan na među položajima. Kod mene nije ovaj slučaj, ali možda je tu greška (ili vetar gasi plamen). Na mom frižideru ima električno paljenje koje prepoznaje da li plamen gori i čim se slučajno ugasi on počne da cakće (baca varnicu) i ponovo ga pali. Eto nove teme za Mustanga ukoliko bi želeo da napravi takve upaljače bili bi korisni svima kojima se frižider pali klikom.
Pozdrav i ugradite ventilatore
Nakon sto sam frizider spojio na 220 V on se rashladio. Napravim test, probam ga na plin, on radi normalno i ne gasi mu se plamen ???
Pošto problemi ne dolaze sami, sinoc kad sam priključio inverter na akumulator (koji je bio vec poprilicno prazan), kontroler solara je iskljucio izlaznu struju. Danas sam punio akumulator što u vožnji, što u kampu, daje oko 12 V, ali kontroler na izlazu i dalje nema napon. Frizider na plin i akumulator su dve osnovne pretpostavke spavanja van kampa pa makar na jednu noć.
Pošto problemi ne dolaze sami, sinoc kad sam priključio inverter na akumulator (koji je bio vec poprilicno prazan), kontroler solara je iskljucio izlaznu struju. Danas sam punio akumulator što u vožnji, što u kampu, daje oko 12 V, ali kontroler na izlazu i dalje nema napon. Frizider na plin i akumulator su dve osnovne pretpostavke spavanja van kampa pa makar na jednu noć.
Sprinter pozdrav! Mi krećemo u nedelju veče i bićemo u Posejdon kampu nekoliko dana pa ako se u to vreme vraćaš možda se i vidimo.
Jader, meni je frižider isto sa zadnje strane kampera i za sve ove godine ugasio se samo par puta.
Uzrok gašenja je uglavnom dotrajao senzor plamena koji daje pogrešnu informaciju elektronskom bloku a može da bude i sam blok neispravan.
I loše sagorevanje može da bude uzrok gašenja u vožnji jer usled vrtloženja vazduha iza prikolice odnos plina i vazduha biva poremećen.
Jader, meni je frižider isto sa zadnje strane kampera i za sve ove godine ugasio se samo par puta.
Uzrok gašenja je uglavnom dotrajao senzor plamena koji daje pogrešnu informaciju elektronskom bloku a može da bude i sam blok neispravan.
I loše sagorevanje može da bude uzrok gašenja u vožnji jer usled vrtloženja vazduha iza prikolice odnos plina i vazduha biva poremećen.
Omnia mea mecum porto