Jader napisao:Vidim da ideja sa akumulatorom u prikolici nije bas jednostavno izvediva, najvise zbog punjenja jer bi trebalo obezbediti dodatni dovod sa alternatora koji bi se bas opteretio.
Razmisljao sam dosta o svemu sto je receno na ovu temu. Ugranja solarnih panela je sigurno na duze staze najbolje resenje, ali me odbija cena citave operacije. Da imam kamper, ne bih mnogo razmislao, meni treba samo za periode od po 2-3 dana kada ne bih bio u kampu (vikend ture po Srbiji). Na kraju sam zaključio da mi je najoptimalija varijanta jaci akumulator na auomobilu odakle bi se vuklo 12 V za prikolicu + inverter (njega vec imam) i eventualno besumni agregat koji bi, dok povremeno radi, istovremeno punio akumulator. Ima li neko iskusava sa potrosnjom malih agregata (cca 500 W) ?
@Jader, prvo definisi koje potrosace imas ili koje zelis da imas (i one koji rade na jednosmernu i naizmenicnu struju), zatim vidi koliko trose i vucu struju, odredi okvirno vreme rada za svaki potrosac, ovim dobijas potrebnu amperazu na npr. dnevnom nivou, zatim odredi zeljenu okvirnu autonomiju.
Na osnovu ovoga projektujes elektricni sistem, prvenstveno mislim na akumulator, presek kablova i osigurace.
Invertor i njegova snaga takodje zavise od potrosaca koje planiras da povezes (istovremeno ili jedan po jedan).
Ako je pitanje gde fizicki smestiti akumulator ... pogledaj druge prikolice gde i kako smestaju akumulator a mislim da si gore vec dobio konkretan odgovor. Obavezno fiksiraj akumulator, za detalje najbolje pogledaj kako to rade na prikolicama u tehnickim uputstvima ili pogledaj neku prikolicu.
Sto se tice agregata i potrosnje, i "veliki" agregati malo trose a mali agregat ne mora nuzno i manje da trosi jer je motor obicno isti ili vrlo slican za veci raspon snaga. Ali da ne bi licitirali, vidi koji agregat tebe interesuje i jedan od obaveznih podataka bilo u uputstvu, bilo na nalepnici ili na internetu je njegova potrosnja (izmedju ostalog).
Za odabir akumulatora procitaj sve lepo na temi ELEKTROINSTALACIJA u Kamperu
http://campingclubbelgrade.org/upload/v ... php?id=735 a narocito deo koji se odnosi na akumulatore
http://campingclubbelgrade.org/upload/v ... 8604#p8604 pa vidi sta bi tebi najvise odgovaralo i po pitanju karakteristika i po pitanju cene, a neki optimum za stambeni deo je GEL i po pitanju slobodnog koriscenja i po pitanju kapaciteta (ili neki duboko prazneci), problem moze biti cena a i sistem dopune (ne bi valjalo direktno na alternator).
Gel akumulatori
-nema odražavanja
-nema isparavanja
-nema korozije niti izlivanja kiseline
-zanemarivo samopražnjenje (2% mjesečno)
-vrlo otporni na vibracije
-veća relativna snaga pri pražnjenju
-može se koristiti pod svim uglovima osim naopako
-problem visoka cena a na alternator je potrebno postaviti "smart kontroler" koji će od običnog alternatora napraviti 3-stepeni punjač koji se može prilagoditi GEL i AGM baterijama.
Za kablove cu postaviti tabelu (cim je pronadjem) sa preporucenim presecima i jacinama osiguraca u zavisnosti od protoka struje.
Alternator na autu se moze zameniti jacim, mada obicno moze zadovoljiti i standardni ali ne ocekuj da se akumulator moze brzo napuniti i pri malim obrtajima. Ako si dosta statican i malo pokretan izmedju perioda autonomije onda ti ostaju neki drugi sistemi dopune akumulatora, solarni i preko agregata ali i tu vazi pravilo da nece ici dopuna brzo.
Po meni, prvo definisi potrebe a zatim projektuj, (definisi minimum ispod koga neces ici), posle ovoga izvedi racunicu i na kraju razmotri kako najbolje fizicki realizovati sistem.
Podji od najidealnije i najbolje varijante za tebe pa onda optimizuj sistem (smanjuj ili menjaj do tvog minimuma) dok se ne uklopis u odgovarajucu cenu.
Valjda sam pogodio sustinu tvojih problema