Samogradnja na bazi Iveco Daily
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Više puta sam razradjivao ideje o samogradnji. Konačno mislim da sam se odlučio za ovu varijantu, pa da malo razmenim mišljenje sa kolegama.
Kao i uvek prioriteti:
-Budući kamper treba da bude u odnosu na sadašnji: brži; jači; pouzdaniji; da ima zadnju vuču - kako bih nazad i dalje nosio motor (a da ne proklizavaju prednji točkovi uzbrdo); da ima tri mesta za vožnju i spavanje (s tim da ni jedan ležaj ne bude u ćubi - odnosno visoko postavljen, a da u bilo kojoj varijanti postoji stalno namešten sto i bar jedna stolica u dnevnoj sobi, kao i stalno namešten najmanje jedan ležaj; da bude lako upravljiv (kako bi se u vožnju uključili i supruga i sin); da ima sve što i sadašnji (beli tank bar 100 l, crni tank, tuš plinski bojler, agregat, klimu itd...) i više od toga; obavezno boks za stvari; i na kraju, ali ne i najmanje bitno da me košta što jeftinije.
Nameravam da kupim Iveco Daily 35 c 13.
Neću da proširujem ili pravim stranice, kako bi zadržao čvrstoću postojećih stranica. U ovom planu jedina mana je dužina kreveta jer sam ja visok 180cm koliko je i unutrašnja širina Iveca, ali sam spreman da prihvatim tu malu neugodnost. Vozilo na ovaj način ostaje kompaktno i jako, lako se provlači po ulicama, kako mu je namena teretno neću je menjati da bi registracija bila manja. Po ovom projektu dobijam: boks 1x1x1,8m, stalno namešten sto i klupu, stalno namešten krevet 1x1,8m, koji kada se podigne naslon klupe bude 1x1,4x1,8m što bi trebalo da nadoknadi razliku u dužini, kao i kauč koji kada se rasklopi bude 0,8x1,8 (kako je on niži od zadnjeg kreveta noge onog ko spava dole biće ispod produžetka gornjeg kreveta). U dnevnoj varijanti velika dnevna soba i solidna kuhinja. Skicu sam radio u razmeri (nisam iskotirao, ali nije bitno). Sam kombi je maxi od 17,5m3 prostora za prtljag. U varijanti 35 predviđen je za maksimalnu dozvoljenu masu do 3,5 tone što bi trebalo da bude dovoljno (a koliko ja znam preko toga je potreban tahograf, pa bih se zadržao tu).
Uvek sam voleo da razmenim ideje (jer uvek čujem nešto novo, našta nisam obraćao pažnju) pa bih to želeo i ovaj put.
Pregledam oglase tražeći Daily, ukoliko neko ima neka saznaja neka javi - bitno je da bude maxi, odnosno dimenzija tovarnog prostora 4,5x1,8m. Odgovara mi oko 2002 godišta, ukoliko je moguće klimu, servo se podrazumeva i naravno jeftino.
Prvo sam planirao da moj kamper dam na prodaju, ali sam svestan da i za male pare moram mnogo da čekam, pa mislim da ću ga rastaviti i prebaciti u Daily. Zašto: ima beli tank od skoro 150l vode, crni tank sa širokim ventilom za brzo ispuštanje, prozore sa aluminijskim okvirom (koji mogu u toku vožnje da stoje otvoreni na prvi klik) - ovakvi prozori postoje i novi ali su jako skupi, krovne luftere sa ventilatorima, veći frižider 90l sa automatskim paljenjem, bojler na plin, tuš, jako kvalitetnu (ne previše lepu) unutrašnjost - ormare i ostalo od lakog materijala, a svaka vratanca imaju svoj plastični žleb i kada se zatvore apsolutno ne mrdaju (ne tresu, zveckaju, ispadaju). Elektriku sam već preradio tako da imam sve: invertor, punjač, ulaz spoljni i unutrašnji preko grebenastog prekidača za 220V (radi i u toku vožnje i kako god želim), punjače, kontrolere: akomulatora, vode u tankovima itd...
Moj kamper je star, ali ga ne menjam zbog toga (uradio sam generalnu i sada je zaista pouzdan), menjam ga jer:
- nema servo volan; mala snaga bez turbo kompresora me muči na uzbrdicama; ravan prednji deo dodatno usporava; nema namešten sto dok supruga i sin spavaju, pa ja kada sam na parkingu ujutro ne znam šta da radim; sin se stalno žali na vrućinu u krevetu u ćubi (i u pravu je pošto sam isprobao); možda najveća zamerka nemam boks, pa ležaljke, stolice, opremu držim ili u koferu na krovu, ili poređane pored motora na platformi.
Žao mi je da se rastanem od starog kampera jer je izuzetno jake konstrukcije (ima alu roštilj, sa spoljne strane debeo alu lim, u sendviču je stirodur). Na njega smo dvojica psolutno bezbedno gazili po krovu, nikad nema škripanja itd... ali vreme je da idemo dalje.
Namera mi je da ga rastavim i sve to ugradim u Daily, a ostatak prodam bud zašto. Na ovaj način bar neću morati da jurim delove, prozore i ostalo, a sa mojim sam apsolutno zadovoljan.
Pozz
Kao i uvek prioriteti:
-Budući kamper treba da bude u odnosu na sadašnji: brži; jači; pouzdaniji; da ima zadnju vuču - kako bih nazad i dalje nosio motor (a da ne proklizavaju prednji točkovi uzbrdo); da ima tri mesta za vožnju i spavanje (s tim da ni jedan ležaj ne bude u ćubi - odnosno visoko postavljen, a da u bilo kojoj varijanti postoji stalno namešten sto i bar jedna stolica u dnevnoj sobi, kao i stalno namešten najmanje jedan ležaj; da bude lako upravljiv (kako bi se u vožnju uključili i supruga i sin); da ima sve što i sadašnji (beli tank bar 100 l, crni tank, tuš plinski bojler, agregat, klimu itd...) i više od toga; obavezno boks za stvari; i na kraju, ali ne i najmanje bitno da me košta što jeftinije.
Nameravam da kupim Iveco Daily 35 c 13.
Neću da proširujem ili pravim stranice, kako bi zadržao čvrstoću postojećih stranica. U ovom planu jedina mana je dužina kreveta jer sam ja visok 180cm koliko je i unutrašnja širina Iveca, ali sam spreman da prihvatim tu malu neugodnost. Vozilo na ovaj način ostaje kompaktno i jako, lako se provlači po ulicama, kako mu je namena teretno neću je menjati da bi registracija bila manja. Po ovom projektu dobijam: boks 1x1x1,8m, stalno namešten sto i klupu, stalno namešten krevet 1x1,8m, koji kada se podigne naslon klupe bude 1x1,4x1,8m što bi trebalo da nadoknadi razliku u dužini, kao i kauč koji kada se rasklopi bude 0,8x1,8 (kako je on niži od zadnjeg kreveta noge onog ko spava dole biće ispod produžetka gornjeg kreveta). U dnevnoj varijanti velika dnevna soba i solidna kuhinja. Skicu sam radio u razmeri (nisam iskotirao, ali nije bitno). Sam kombi je maxi od 17,5m3 prostora za prtljag. U varijanti 35 predviđen je za maksimalnu dozvoljenu masu do 3,5 tone što bi trebalo da bude dovoljno (a koliko ja znam preko toga je potreban tahograf, pa bih se zadržao tu).
Uvek sam voleo da razmenim ideje (jer uvek čujem nešto novo, našta nisam obraćao pažnju) pa bih to želeo i ovaj put.
Pregledam oglase tražeći Daily, ukoliko neko ima neka saznaja neka javi - bitno je da bude maxi, odnosno dimenzija tovarnog prostora 4,5x1,8m. Odgovara mi oko 2002 godišta, ukoliko je moguće klimu, servo se podrazumeva i naravno jeftino.
Prvo sam planirao da moj kamper dam na prodaju, ali sam svestan da i za male pare moram mnogo da čekam, pa mislim da ću ga rastaviti i prebaciti u Daily. Zašto: ima beli tank od skoro 150l vode, crni tank sa širokim ventilom za brzo ispuštanje, prozore sa aluminijskim okvirom (koji mogu u toku vožnje da stoje otvoreni na prvi klik) - ovakvi prozori postoje i novi ali su jako skupi, krovne luftere sa ventilatorima, veći frižider 90l sa automatskim paljenjem, bojler na plin, tuš, jako kvalitetnu (ne previše lepu) unutrašnjost - ormare i ostalo od lakog materijala, a svaka vratanca imaju svoj plastični žleb i kada se zatvore apsolutno ne mrdaju (ne tresu, zveckaju, ispadaju). Elektriku sam već preradio tako da imam sve: invertor, punjač, ulaz spoljni i unutrašnji preko grebenastog prekidača za 220V (radi i u toku vožnje i kako god želim), punjače, kontrolere: akomulatora, vode u tankovima itd...
Moj kamper je star, ali ga ne menjam zbog toga (uradio sam generalnu i sada je zaista pouzdan), menjam ga jer:
- nema servo volan; mala snaga bez turbo kompresora me muči na uzbrdicama; ravan prednji deo dodatno usporava; nema namešten sto dok supruga i sin spavaju, pa ja kada sam na parkingu ujutro ne znam šta da radim; sin se stalno žali na vrućinu u krevetu u ćubi (i u pravu je pošto sam isprobao); možda najveća zamerka nemam boks, pa ležaljke, stolice, opremu držim ili u koferu na krovu, ili poređane pored motora na platformi.
Žao mi je da se rastanem od starog kampera jer je izuzetno jake konstrukcije (ima alu roštilj, sa spoljne strane debeo alu lim, u sendviču je stirodur). Na njega smo dvojica psolutno bezbedno gazili po krovu, nikad nema škripanja itd... ali vreme je da idemo dalje.
Namera mi je da ga rastavim i sve to ugradim u Daily, a ostatak prodam bud zašto. Na ovaj način bar neću morati da jurim delove, prozore i ostalo, a sa mojim sam apsolutno zadovoljan.
Pozz
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Mislim da ovo nije teretna varijanta, a i prozori bi samo smetali i nekako deluje prilicno natrulogroskamper napisao:cena nije fiksna a moze i bez ....
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... veco_4010/
Nisam siguran da bi bilo pametno kupovati bez klime, ... a i nekako mi deluje usko 180cm
Ono, prosirivanje jeste posao, kosta i zahtevno je ali dodatnih 40-50cm sirine svakako nije malo.
Moza da razmislis o prosirivanju, ali da iskoristis postojece stranice, samo da prosiris lim na krovu tj. preseces tovatni deo po sirini pa da po sredini izvaris dodatak. U svakom slucaju jeste dosta posla prosirivanje ali po meni vredi. Kad stavis izolaciju (mislim da nema smisla radaiti sve ovo bez unutraznje izolacije zidova) i oblozis stranice unutrasnju prostor ce jos dodatno da se malo smanji.
A mozda i samo preterujem ali ja kamper zamisljam kao udoban, "prostran", funkcionalan kutak za odmor, ali zbog "visokih" zahteva ga verovatno i nemam a ti vec imas iskustva i verovatno tacno znas sta bi tebi odgovaralo.
Zadnja vrata si planirao da zatvoris, da ne koristis? Bocna su dosta veca od ovoga sto vidim na skici, planirao si da otvaras nova?
Poslednja izmena od igorpet u 13 Avg 2013 19:03, izmenjeno 1 put ukupno.
Odustao sam od proširivanja. U gore navedenoj skici vidi se da je dnevni boravak ipak relativno konforan (moja porodica je tročlana i ne treba mi više). I ja kamper naravno želim udoban, ali nečega se moram odreći. Već sam se zaglavljivao po uskim ulicama, zaglavljivao u pesku i snegu itd... Spoljna veličina Deilyia je 196 cm, unutrašnja je 180 kada se odbiju stubovi. Ispunio bih ga stirodurom i pur penom, a onda furnir. Na donjem delu (podu) u startu stavljam 5cm tvrdopresovani stiropor ili stirodur, isečem i postavim kanale za plin, vodu, 220 i 12v, oduške, izlaze i sve ostalo i razvedem gde mi treba po projektu...
Ja sam mislio na ovakav, ali svaka ideja je dobrodošla. I moje mišljenje je da mora da bude sa klimom (pa bar i neispravnom). Iskreno se nadam naproleće Italija, a leto Španija... idemo dalje
Mislio sam na ovakav
Ja sam mislio na ovakav, ali svaka ideja je dobrodošla. I moje mišljenje je da mora da bude sa klimom (pa bar i neispravnom). Iskreno se nadam naproleće Italija, a leto Španija... idemo dalje
Mislio sam na ovakav
Pretpostavljam da si ovo video http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... ly_35_c13/
nije nesto mnogo povoljno, ali deluje prilicno ocuvano
interesantno je da nema ni jedan iveco daily 35 sa klimom na www.polovniautomobili.com , a koliko znam na tom sajtu se svi koji prodaju bilo sta od vozila oglasavaju, i mislim da ces morati da pratis redovno ponude.
nije nesto mnogo povoljno, ali deluje prilicno ocuvano
interesantno je da nema ni jedan iveco daily 35 sa klimom na www.polovniautomobili.com , a koliko znam na tom sajtu se svi koji prodaju bilo sta od vozila oglasavaju, i mislim da ces morati da pratis redovno ponude.
Poslednja izmena od igorpet u 13 Avg 2013 19:38, izmenjeno 1 put ukupno.
Naravno konsultovaću i naše uvoznike, prvenstveno iz Italije. Ima 65 - ica na moj auto u Zagrebu, jeftina, ali nema tehnički, problematičan transport do Srbije, ima termoking (hladnjača), možda se isplati. Međutim 65 ima tahograf što bih želeo da izbegnem (ja imam sve kategorije i nije mi problem to)
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Dule nosivost kod teretnih vozila je uslovljena po dosta kriterijuma a u zelji da se podigne nosivost je vrlo uslovna i zahtevna mnogim intervencijama na vozilu, naravno za dodatne komponente za podizanje nosivosti su potrebni sertifikati (uopste komplikovano) a za smanjenje nosivosti vozila ne postoje prepreke toga tipa , jednstavno se upisuje (fap da ima nosivost 800 kg) i tako upisuje u saobracajnu . kako ces ti posle koristiti to vozilo dal ces pretovarati tu noivost nikog vise ne interesuje sem policije sudije i tvog dzepa . ovaj tekst se odnosi na institucije kod kojih se javljas za <atest>DusanHY napisao:Po kom pravilniku će raditi atest za promenu težine i namena i kad ?groskamper napisao:preatestiraj ga posle carina ... pre registracije kosta oko 10-15000 din smanji nosivost sto ti realno netreba za kampera
Mislim da malo treba razmisliti pre ulaska u ovakav projekat bar za sad.
Ne jednom sam licno menjao nosivost na svojim vozilima <na manju> i imam neko iskustvo ukoliko se zakoni nisu bitno promenili a nisu...
Najcesci primeri za teretna vozila su kod celara (prepravke bus ili teretnih vozila u nsivost kosnica )
recimo kod kamp vozila (tezina kampera nikad nije kao isto vozilo da nosi cigle ... Cirkusi)
pogrebna ili hitna pomoc auto dizalice slep sluzbe... nekad su ove kategorije bile u teretno specijalno vozilo sad su samo teretno sa nosivoscu)
usput teretno vozilo ne mora da ima ukupnu nosivost preko 3500kg , moze biti i u okviru<B> kategorije sto su zloupotrebljavali vlasnici dzipova ... citaj novine, dakle od una teretnoo, wv cady...puno primera njihova registracija je MINIMALNA sobzirom da vecina ima nosivost oko 4-500 kg a kao teretno onda je cena registracije oko 15000 din
KO NEVERUJE POSTOJI INTERNET i ostale institucije
Zoki to je bilo nekad, sad je malo drugačije, meni na primer sad neće da urade izmenu sa 3300 na 3500 kg jer je proizvođač predvideo tu težinu za vozilo na kojem se radila samogradnja. Iako je lako dokazivo da ima takvih istih modela sa nosivošču čak i preko 3500 kg, novi zakon i pravilnik nije predvideo takvu promenu. Odnosno potrebno je mnogo više ispitivanja i dokazivanja da bi se to sprovelo u delo. Isto to se odnosi i na suprotnu operaciju, a sve zahvaljujući novom pravilniku kojega blago rečeno i nema.
Najnoviji primer banalnosti pravilnika o izmenama na motornim vozilima u koji sam i sam mogao da se uverim je (znaš i sam) NE-mogućnost ugradnje više od jedne TNG boce u putničko vozilo.
Opet ponavljam pre bilo kakve promene na vozilu dobro proverite kako je (i da li je) to moguće uraditi po novom pravilniku.
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja (koja je inače zadužena za pravnu regulativu u ovoj oblasti) jako brzo odgovaraju na pismene zahteve (ne duže od 45 dana), a tumačenje istih moža da bude različito u zavisnosti kog službenika dobijete.
Najnoviji primer banalnosti pravilnika o izmenama na motornim vozilima u koji sam i sam mogao da se uverim je (znaš i sam) NE-mogućnost ugradnje više od jedne TNG boce u putničko vozilo.
Opet ponavljam pre bilo kakve promene na vozilu dobro proverite kako je (i da li je) to moguće uraditi po novom pravilniku.
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja (koja je inače zadužena za pravnu regulativu u ovoj oblasti) jako brzo odgovaraju na pismene zahteve (ne duže od 45 dana), a tumačenje istih moža da bude različito u zavisnosti kog službenika dobijete.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
ovo za plinske uredjaje je samo UREDBA koja dopunjuje prosle pisane a ne primenjivane zakone , to je ovih dana bila tema i u skupstini koliko imamo zakona koji su jos na snazi jer ih nisu nasledili novi vec dopune ili uredbe .DusanHY napisao:Zoki to je bilo nekad, sad je malo drugačije, meni na primer sad neće da urade izmenu sa 3300 na 3500 kg jer je proizvođač predvideo tu težinu za vozilo na kojem se radila samogradnja. Iako je lako dokazivo da ima takvih istih modela sa nosivošču čak i preko 3500 kg, novi zakon i pravilnik nije predvideo takvu promenu. Odnosno potrebno je mnogo više ispitivanja i dokazivanja da bi se to sprovelo u delo. Isto to se odnosi i na suprotnu operaciju, a sve zahvaljujući novom pravilniku kojega blago rečeno i nema.
Najnoviji primer banalnosti pravilnika o izmenama na motornim vozilima u koji sam i sam mogao da se uverim je (znaš i sam) NE-mogućnost ugradnje više od jedne TNG boce u putničko vozilo.
Opet ponavljam pre bilo kakve promene na vozilu dobro proverite kako je (i da li je) to moguće uraditi po novom pravilniku.
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja (koja je inače zadužena za pravnu regulativu u ovoj oblasti) jako brzo odgovaraju na pismene zahteve (ne duže od 45 dana), a tumačenje istih moža da bude različito u zavisnosti kog službenika dobijete.
Podizanje nosivosti je uvek u svetu kamiona bila VRLO zeznuta operacija zato se svi VATAJU ZA PLOCICE KAROSERIJE I NIKAD NEIDU PREKO FABRICKI ATESTIRANIH VREDNOSTI vozila a nadole veruj nikad nisam cuo da su nekog odbili jer realno besmisleno je .
Uredba ili zakon sve jedno, ja samo napominjem da treba biti jako oprezan po pitanju bilo kakve samogradnje i prepravke vozila u ovom trenautku, jer pravilnik nije definisan do kraja. Pa se može desiti da ti neka oprečna mišljenja pojedinih stručnjaka na kraju ne odgovaraju onome što je zakon propisao, i to ne iz loše namere ili neznanja tih istih stručnjaka nego zbog nedorečenosti našeg zakona.
Poslednja izmena od DusanHY u 13 Avg 2013 22:01, izmenjeno 1 put ukupno.
Pravilnik o atestiranju trenutno ne postoji. Od februara su ukinuta sva atestiranja (osim za plinske uredjaje) do donošenja novog pravilnika - pretpostavljaju do sledeće godine. Slažem se sa diskusijom, međutim ja želim kupiti vozilo kojem je maksimalna dozvoljena masa (ne nosivost) 3500kg, a tu spadaju Iveco Daily 35... Takođe neću ni pokušavati da mu menjam namenu, neka ostane teretno.
Kod drugih vozila sa većom MDM preko 3,5 tone neophodan je tahograf što ne želim.
Kod drugih vozila sa većom MDM preko 3,5 tone neophodan je tahograf što ne želim.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
kako ukinuta atestiranja , znaci recimo novoizgradjene nadgradnje recimo eme knjic ne mogu da se ugradjuju na neke tamo sasije i novo registruju vozila HMMM malo neverujem , mogu da odem do masinskog fakulteta bas da pitam , ili telefonom , malo je za neverovati zato sto su to procesi koji samo u Beogradu dnevno imaju posla sa 10-20 vozila zamisli sad koliko meseci unazad da se ne rade te usluge , al da ne pricamo napamet svecano se obavezujem da cu licno da dodjem do info.lio napisao:Pravilnik o atestiranju trenutno ne postoji. Od februara su ukinuta sva atestiranja (osim za plinske uredjaje) do donošenja novog pravilnika - pretpostavljaju do sledeće godine. Slažem se sa diskusijom