Putevima Balkana 2019 – Srbija, Makedonija, Albanija, Crna Gora

Dugo smo razmišljali na koju stranu krenuti tog, sa sadašnje tačke gledišta, lepog i bezbrižnog avgusta 2019. godine. Pošto smo prethodnog leta “dobacili” do pola Peloponeza, jer za više od toga nije bilo vremena, ovaj put smo se odlučili za malo manje ambiciozno putovanje. S druge strane, treba nam nešto novo, neistraženo jer ne volimo stereotipe. Odluka je pala: idemo u Albaniju.

Neki su nas gledali s podozrenjem, neki su sumnjali u ozbiljnost naših namera, a nekima jednostavno nismo ni smeli da kažemo kuda smeramo :).

Veliku pomoć pri planiranju putovanja, dobio sam od gospođe Lidije Piroški (Vrele gume) koja je i sama napisala putopis na tu temu. Koristim ovu priliku da joj se zahvalim za sva iskustva i savete koje je nesebično podelila.

Krenuli smo rano poslepodne i nakon smenjivanja kiše i sunca, nedavno završenim autoputem predveče stižemo na granicu s Makedonijom gde čekamo oko sat vremena.

Stižemo u Skopje, nalazimo mesto za parkiranje i razgledamo makedonsku prestolnicu. Smenjuje se osećaj iznenađenja i razočarnja zbog novih arhitektonskih rešenja, a pritom se nadamo da nas neće zadesiti nešto slično. Nažalost, vreme me dematuje.

Ujutru nastavljamo dalje i uskoro stižemo do pravog bisera ovog dela Evrope – Ohrida.

Dugo sam slušao priče o tom “moru na kopnu” i moram priznati da sam pozitivno iznenađen.

Po ranijem dogovoru s vlasnikom Stefanom, stižemo u kamping stop “Divino” gde se smeštamo u hladu borova,

Stefan, kao ljubazan domaćin, ugostio nas je u Snack baru/kantini koja se nalazi u okviru kampa i objasnio nam da je ovo druga godina kako radi i rezultati su više nego zadovoljavajući. Boraveći u kampu sreli smo veći broj kampera iz Slovenije. Ideja o pravljenju kampa je nastala nakon restitucije zemljišta i činjenice da se tu ne sme zidati. Priča mi je odnekud bila poznata :). Inače, u blizini je i bivša Titova vila koje sada za svoje potrebe koriste političari državnog vrha Makedonije, što samo po sebi govori da je kamp smešten na izuzetnom mestu.

Sledeća dva dana uživamo u lepotama Ohrida. Temperature vode u jezeru ne prelazi 22-23 C, što je s moje tačke gledišta nepovoljno za kupanje, ali zato idelano da uživate u lepotama Ohridskog jezera svim čulima. Naime, mnogi su na osnovu prikazanih fotografija mislili da se rdi o morskim motivima. Uostalom, pogledajte pa procenite…

Nakon dva dana provedena u Ohridu, odlučujemo da se pomerimo dalje. Uzani i ne tako kvalitetan put nas vodi prema albanskoj granici. Prolazimo pored “Ostrva kostiju” gde se ne zadržavamo je znamo šta nas čeka nekoliko kilometara dalje…

Nakon dva dana provedena u Ohridu, odlučujemo da se pomerimo dalje. Uzani i ne tako kvalitetan put nas vodi prema manastirskom kompleksu sv.Naum. Prolazimo pored “Ostrva kostiju” gde se ne zadržavamo je znamo šta nas čeka nekoliko kilometara dalje, a plan za taj dan je veoma ambiciozan…